[AR] ervaringen gezocht poepzak tijdens t mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

ervaringen gezocht poepzak tijdens t mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 18:07

omdat ik geen overlast wil zijn straks met buitenrijden ben ik toch serieus aan t overwegen om voor mijn mini een poepzak/opvang iets te bestellen voor het mennen op buitenritten.

nou was ik dus nieuwschierig naar de menners die er dus 1 gebruiken en hoe dat jullie bevalt.
en hoe dat dus bij jullie vast zit.

dus ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen ermee of foto's.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:05

Wij gebruikte ze altijd op school, ik vond het wel een prettig iets. Zit er over te denken om er ook 1 voor mijn huidige aanspanning aan te schaffen, die poept veel te veel ;-)

Hij hangt bij de schamel van je wagen vast, en dan loopt de 'glijbaan' vanaf de ringen of tussen de riempjes van je broek

NathalietjeB

Re: ervaringen gezocht poepzak tijdens t mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 22:09

Ik ben blij te horen dat t goed bevalt zo een poepzak.

Ik wil voordat t ooit verplicht word het voor zijn zodat mijn mini dr drolletjes niemand tot last zijn

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:22

Wij gebruiken ze standaard op het werk en ik ben er erg tevreden over. Het mestvocht wordt via de gaatjes afgevoerd, zodat je de droge massa overhoudt aan het eind van de dag. Het enige nadeel vind ik het met de merries: zij plassen in de mestzak en dat geeft nogal een bende. Als je aan het eind van de dag de zak moet legen, dan zitten je handen onder de pis-stront-mix. Nu ben ik daar in eerste instantie niet vies van, maar het zit dan ook werkelijk overal. Toch heeft het weer als voordeel dat zij de mestzak aan de bovenzijde schoonhouden door het plassen, waardoor je 's avonds minder schrobwerk hebt. ;)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:16

De stalhouderij waar ik gewerkt heb gebruikte deze mestzakken ook. Werkt prima, maar voor mijn kleine aanspanning heb ik dat niet (kan ook geen kleine mestzakjes vinden) Daarnaast vind ik het een nadeel dat je altijd met broek moet rijden om deze zak te bevestigen. (zeker op warme dagen wil ik zo min mogelijk tuig op die pony hebben liggen)

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:24

Ik gebruik ook een mestzak bij het mennen.

Bij mij zit de zak vast aan het lamoen, en niet aan de broekriem. Dus aan de zijkanten aan het lamoen, en dan onder de wagen door, en daar vast gemaakt. Zo kun je ook de afstand goed regelen van de zak achter je paard/pony.

Het bevalt me prima en mijn haflinger heeft er ook geen last van. Zou er wel wat gaatjes in prikken, op het diepste punt als er mest in de zak ligt..... bij plassen, merrie, kan de urine er uit lopen....

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:27

Ik heb gewoon een plastic speelgoedkist met deksel op mijn kar, hierin een veger en schep met korte steel. Even stoppen en opruimen. Zo vaak poepen ze nou ook weer niet... Zo'n zak lijkt me gewoon niet handig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:14

sasika schreef:
De stalhouderij waar ik gewerkt heb gebruikte deze mestzakken ook. Werkt prima, maar voor mijn kleine aanspanning heb ik dat niet (kan ook geen kleine mestzakjes vinden) Daarnaast vind ik het een nadeel dat je altijd met broek moet rijden om deze zak te bevestigen. (zeker op warme dagen wil ik zo min mogelijk tuig op die pony hebben liggen)

Je kunt ze bij een zeilmakerij laten maken. Doet mijn baas ook, omdat hij een specifieke afmeting wil en een bevestiging die op onze koetsen passen. Is ook niet zo duur als degene die je in de winkel koopt. Je zou eens bij de plaatselijke zeilmakerij kunnen vragen wat zij hiervoor berekenen. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:16

ChristaMoor schreef:
Ik heb gewoon een plastic speelgoedkist met deksel op mijn kar, hierin een veger en schep met korte steel. Even stoppen en opruimen. Zo vaak poepen ze nou ook weer niet... Zo'n zak lijkt me gewoon niet handig.

Hangt er vanaf met welk paard je rijdt, waar je rijdt en hoeveel je rijdt. Wij hebben een paard op het werk dat zoveel ontlast, dat je onderhand van de arbodienst de mestzak aan het eind van de dag niet meer in je eentje zou mogen legen. :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 11:20

voor de menners die ze gebruiken hebben jullie een foto van jullie aanspanning met poepzak?
ik men zelf met een sulky dus ben er nog niet over uit hoe ik t vast moet maken..

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:57

(heb geen foto) maar lijkt me heel lastig! Dan moet je hem onder je zitting vastmaken oid? Lekker geurig :Y)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:33

shenavallie: ik rijd niet zo vaak buiten dat ik een mestzak voor mijn pony op maat laat maken. Die 3 keuteltjes die hij laat vallen schop ik de berm in(hij mest alleen bij hele lange ritten)

hierbij een foto tijdens 1 van mijn lessen in mijn stagetijd (paarden worden hier allemaal met mestzak gereden omdat ze in een stad rijden) https://lh6.googleusercontent.com/-4Os1 ... A72139.JPG

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:38

Dan hoeft het inderdaad niet (hoewel dat ook per gemeente weer anders is). Bij ons staan de paarden een aantal uur in de strengen en het gaat niet om pony's, maar om heuse trekpaarden. Die laten iets meer achter... :D

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:39

Ik hoop dat het gelukt is..... maar ik heb hem zo....

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:54

Ik had er ook een voor friesje, maar dat was echt geen succes. Was sowieso een hoop gedoe om hem vast te kijgen met 5 miljoen touwtjes en aangezien paardje lief chronisch aan de diarree is viel de zak er vanzelf af door het gewicht :+
Maar goed, die zak is ook al een paar jaar oud dus inmiddels zullen ze wel makkelijker te bevestigen zijn :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:58

Wij rijden daar ook mee, gaat prima en is simpel met veiligheids sluiting (zoals aan halster, ken de naam niet) vast te maken aan een touwtje aan de koets. Vlot en houd alles proper. Bijna dan

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:10

mariekerocky schreef:
Ik had er ook een voor friesje, maar dat was echt geen succes. Was sowieso een hoop gedoe om hem vast te kijgen met 5 miljoen touwtjes en aangezien paardje lief chronisch aan de diarree is viel de zak er vanzelf af door het gewicht :+
Maar goed, die zak is ook al een paar jaar oud dus inmiddels zullen ze wel makkelijker te bevestigen zijn :P

Je hebt maar 2 sporenriempjes nodig om het aan de bovenkant vast te maken, dus dat scheelt alweer. ;) Je bevestigt ze aan de broekriem, door het passantje van de achterste "vork". De onderzijde zit met karabijnhaken aan de onderzijde van de koets of menwagen. In ons geval hebben we sporenriempjes rondom de stang van de wielen gedaan, welke we "extra" vast hebben gemaakt met een ty-wrap. Aan de sporenriempjes hangen karabijnhaken, die je dan heel makkelijk door de zeilringen van de mestzak kunt bevestigen. Zelfs met heel wat kilo's stront, valt die echt niet van de wagen. ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 11:29

manumol schreef:

[ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ]

heb jij em nou vast zitten aan je lamoen?
dank jullie wel voor de vele informatie dat er toch wel degelijk mee word gereden met een mestzak.
en t dus niet zo "raar" is

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:14

NathalietjeB schreef:
manumol schreef:

[ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ]

heb jij em nou vast zitten aan je lamoen?
dank jullie wel voor de vele informatie dat er toch wel degelijk mee word gereden met een mestzak.
en t dus niet zo "raar" is

Ja klopt!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:23

Nee het is helemaal niet raar en ook heel netjes als je het doet. Vind dat het op elke koets die het toe laat zou moeten. Bespaard een hoop frustratie voor de mensen die ook op de weg rijden. En minder klachten over paarden mensen ;)

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:15

Zijn er ook mensen die met tweespan rijden en de poepzakken gebruiken?

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:13

ja ik!
Heb ze aan de broek, en dan onder m'n wagen en aan een kant aan de langboom enaan de andere kant aan de strengen. Ik kan anders wel een keer foto's maken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 21:09

zijn er hier ook mensen die een poepzak gebruiken bij een hca??
ik wil er 1 zelf op maat gaan maken voor mijn mini maar er nog niet over uit welk materiaal ik moet gaan gebruiken