Rechtrichten van op de grond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Rechtrichten van op de grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 12:04

Hoi,

ik ben gisteren naar een lesdag rechtrichten geweest.

Jeetje, het zag er allemaal heel eenvoudig uit, tot ik de leidsels in handen kreeg :')
Wat ellendig moeilijk vond ik het haha!

Het heeft me wel geprikkeld, ik vond het zeer informatief en het ziet er wel uit naar dat dit kan zijn wat ik en Zyta nog nodig hebben.
Ik kan namelijk nog maar zeer weinig rijden en doe nu aan Horse Agility, VD en verder clickeren we onze weg vrolijk doorheen het leven,
maar het rechtrichten kan mijn paard ook alleen maar ten goede komen lijkt me :)

Ik ben dus op zoek naar mensen die hier ook mee bezig zijn en die me nog meer kunnen vertellen hierover :)
Wat heeft het voor jouw paard gedaan? Hoe vaak doe je dit? Bij wie neem je les? Welke kaptoom gebruik je?

Shoot :)

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:12

Ik kan je nier veel vertellen, alleen doe het zelf wel, Heb een kaptoom (weet niet eens welk soort :') )
Ik doe dit 4 keer per maand ongeveer maar ligt aan de tijd van het jaar.
Ik doe dit niet met lessen maar heb een cursus rechtrichten gevolgt bij Corine Vogelaar http://www.werkenmetpaarden.nl/
en dit is me zeer bevallen, Duidelijke uitleg van de basis en heb met een paard van haar veel geleerd.
ik heb nog een les gehad daarna van Esther Dommerholt (LiVetime op bokt) http://www.tussenruiterenpaard.nl/

Mijn vorige welshje heeft het vooral geholpen om onder het zadel toch meer soepelheid te krijgen en meer mijn hand te volgen.
Mijn huidige bijrijdpaardje is nog jong en te dik en moest dus veel rekken en strekken om soepel te blijven. nu merk ik dat het doorrijden ook fijner is omdat je weet dat wat je op de grond goed kan met haar dat je dat ook langzaam onder het zadel kan gaan vragen.

Waar ben jij naar een lesdag geweest? :)

Tillie20

Re: Rechtrichten van op de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:25

Dit lijkt me wel interessant, ik volg even!

Mi_Amore

Re: Rechtrichten van op de grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 10:29

@kionasuppie: bij T.halya W.illems :) ze heeft ervaring opgedaan bij Y.lvie F.ros :)