Parcours naast je pony!!:)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jelloy

Parcours naast je pony!!:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 17:55

Hallo bokkers!!

Helaas moet mijn paard door een blessuren een maand stilstaan en mag dus niet naar buiten omdat zijn pootje moet rusten :'),, zijn beste kleine vriendje vindt dat niet leuk want hij staat nu een maand alleen in de wei.

Daarom wil ik in onze buitenbak een parcours met hem gaan lopen/rennen! :) Kan iemand mij vertellen hoe ver de balkje voor drafbalkje uit elkaar moeten liggen? (Hij is 1.27m ):') (heb allen balkje geen standaard aangezien ik meestal caveletie's gebruik als ik een heupeltje maak)

Weet je nog iets wat de meeste mensen thuis wel hebben om een leuk parcours te maken laat een reactie achter alles is welkom!!

Groetjes!!

Roannn

Re: Parcours naast je pony!!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:06

misschien kun je van 6/7 pionnen een 'hindernis' maken, tegen elkaar aan zetten, ben eigenlijk ook wel benieuwd of mensen nog meer dingen weten voor een leuk parcourtje. :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:07

hooibalen naast elkaar leggen (in de breedte)? :)

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:08

miss als je een 2 brede sterke planken of zoiets hebt een soort loopbruggetje maar dan omhoog en gelijk naar beneden.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:11

op die pionnen kan je miss een balk ofzo leggen, issie in ieder geval wat hoger, zie je of ie recht ligt, en ipv die pionnen meteen omstoten, ligt eerst die balk eraf.

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:17

Thxxx voor de leuke tips ga nu het parcours al half maken!!!!!!

ammixxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:41

ligt ook aan de gang van een pony mijn pony neemt ze vrij rijm even ruim als zijn vriendje van v143 en mijn pony is 127 en de balkjes liggen ong 5 voeten uit elkaar :) beetje knullig verwoord van mijn :P

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:46

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:47

Een pallet neerleggen (wel een plank of rubberen mat optimmeren!) en ze daar overheen laten lopen, alleen met de voorbenen er op etc. Pionnetjes om te slalommen, autobanden waar ze in moeten stappen (durven ze niet allemaal, niet overvragen dus ;) ). Balkjes in een L neerleggen, waardoor ze dus in een gangetje moet lopen, de balkjes steeds dichter naar elkaar toe leggen. Twee stoelen o.i.d. naast elkaar zetten waar ze tussendoor moeten, vinden sommige ook erg spannend. Zo kan ik nog wel even doorgaan :) .

Maar, begrijp ik nou goed dat je paard een blessure heeft en niet op de wei mag, dat je met 'm gaat springen en doen? Dat lijkt me niet echt goed. Dan kan ie net zo goed het land weer in. Of bedoel je met de shet?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:50

Wil je echt een springparcourtje of wil je gewoon een leuk parcourtje met verschillende onderdelen?

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 10:07

Arcodavella schreef:
Een pallet neerleggen (wel een plank of rubberen mat optimmeren!) en ze daar overheen laten lopen, alleen met de voorbenen er op etc. Pionnetjes om te slalommen, autobanden waar ze in moeten stappen (durven ze niet allemaal, niet overvragen dus ;) ). Balkjes in een L neerleggen, waardoor ze dus in een gangetje moet lopen, de balkjes steeds dichter naar elkaar toe leggen. Twee stoelen o.i.d. naast elkaar zetten waar ze tussendoor moeten, vinden sommige ook erg spannend. Zo kan ik nog wel even doorgaan :) .

Maar, begrijp ik nou goed dat je paard een blessure heeft en niet op de wei mag, dat je met 'm gaat springen en doen? Dat lijkt me niet echt goed. Dan kan ie net zo goed het land weer in. Of bedoel je met de shet?

Ik heb ook een gezelschapspony. Soms rijd mijn buurmeisje erop maar verder is het gewoon een gezelschapspony, maar omdat ik nu niet kan rijden op mijn paard en me dus verveel ga ik maar met hem wat dingetjes doen. :P

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 10:09

Gelukkig kan ik weer beginnen met het stappen onder het zadel en mag hij nu 4 uurtjes op de wei en als hij er 4 uur opstaat moet ik wel opletten dat hij niet gaat rennen.