[AR] Tinker Bart na 3 jaar weer voor de wagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Tinker Bart na 3 jaar weer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 22:11

Ik heb Bart eind mei alweer 2 jaar en voordat hij van mij was heeft hij ook weleens voor de wagen gelopen. De laatste x was ergens begin 2011. Bart is overigens een tinker van bijna 17 jaar :D

Afbeelding
Afbeelding
Dit is nog bij zijn vorige baasje, 3 jaar terug

Nu heb ik de afgelopen maanden een shetlandertje in bruikleen gehad die ook beleerd was voor de wagen. We gingen dan ook regelmatig met de sulky op pad, wat ontzettend was!

Ze is begin februari weer terug gegaan naar haar baasje en ik begon het mennen toch wel wat te missen. Ik zat ook al een hele tijd met de gedachte te spelen om Bart weer voor de wagen te zetten, maar telkens kwam het er niet van.

Uiteindelijk aan de praat gekomen met een stalgenootje, haar paardje was in het verleden ook beleerd voor de wagen en ze wilde ook eigenlijk wel voor een karretje kijken. Onze mannen zijn qua bouw en hoogte gelijk, dus zo is het balletje gaan rollen en zijn we gaan kijken om een karretje en tuig samen te kopen :D

En we zijn ontzettend goed geslaagd! 2,5 week terug hebben we het karretje opgehaald en vorige week kregen we het tuig binnen. Het tuig past ook super bij beiden, dus wij uiteraard helemaal happy!

Dit is het karretje :D
Afbeelding

Vrijdag was het dan zover, we gingen het tuig passen. Bart vond het allemaal wel prima en gezien zijn geweldig brave karakter besloten om toch ook al even de kar erachter te zetten :D
Afbeelding

We hebben een kwartiertje met hem op het erf gelopen, wat geoefend met halthouden, draaien (overstappen) en ook een heel klein stukje draf gedaan. Bart werd er meteen helemaal vrolijk van :D

Hier met mijn stalgenootje, helaas had ik mn camera niet bij me dus heb ik foto's gemaakt met mn tel := geen topkwaliteit, maar t geeft n beeld :P
Afbeelding

Hoewel het dus al 3 jaar geleden was en hij de eerste x een bocht maken even moest wennen deed hij het onwijs goed! Toen hij eenmaal liep was het alsof het pas kort geleden was dat hij voor de kar had gelopen :D

Vandaag was het ook weer heerlijk weer dus besloten om eens buiten een rondje te proberen. Bart is 100% bomproof dus ik verwachtte niet veel problemen. Uiteraard gingen er 2 stalgenootjes mee.

En het ging boven verwachting goed <3 echt zoals Bart altijd is <3 Hij was ontzettend vrolijk, liep in een heerlijk tempo in draf. Zijn ook aardig wat auto's tegen gekomen, evenals groter verkeer, maar het maakte hem allemaal niet uit :D Hij luistert ook top naar stem wat ontzettend fijn is :)
Afbeelding
En uiteraard ook een stukje gefilmd :D
View My Video

Het was echt heerlijk!! :D :D <3 en vooral, ik vond het zó leuk om te zien hoeveel Bart ervan genoot. Zelfs toen we weer terug waren op stal heeft hij de hele tijd met zn oren op de poetsplaats gestaan terwijl hij aan het doezelen was in het zonnetje <3 alsof hij aan het nagenieten was :P (normaal gesproken heeft hij dan zn oren opzij hangen)

Door dit soort momentjes word ik er weer aan herinnerd wat een heerlijk dier Bart toch is <3 niks is hem te veel, hij vindt alles (nou oke, bakhobbelen/dressuur niet) leuk en doet dan alles voor je <3

Wat ben ik toch onwijs blij met mn vriendje <3
Afbeelding

BasBasBas

Re: Tinker Bart na 3 jaar weer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:42

Die staat er mooi voor! Hij geniet er ook zichtbaar van!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:44

Ziet er goed uit zeg! Knappe tinker!

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:47

Leuk dat jullie mennen samen zo leuk vinden. Nu veel kilometers maken

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:49

Knappe Bart <3 Ik dacht al aan de titel te merken dat jij het was. Hij doet het echt goed, topper!

VreVrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:53

Leuk dat hij het goed doet, toch wel spannend als het al 3 jaar geleden is dat hij voor de wagen had gestaan! Veel plezier :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 22:57

Bedankt iedereen! :D

VreVrou, t was idd wel even spannend :D maar vooral meer voor ons dan voor hem haha. Ik moet zeggen dat ik ook wel had verwacht (en gehoopt natuurlijk) dat het goed zou gaan, Bart is zo'n goedzak, hij heeft bij mij nog nooit gebokt, gesteigerd, ervandoor gegaan of wat dan ook, hij kan best actief en pittig zijn, maar hij zal nooit wat kwaads doen en hij schrikt ook eigenlijk nooit :P

Naja, nooit gebokt is niet helemaal waar, dit doet hij heel soms als hij voluit in galop mag met rijden en als hij heel erg vrolijk is :') dan krijg je van die vreugdebokjes :')

RDuijn, dankje! Wil proberen om iig 1x in de week lekker op pad te gaan en het op te gaan bouwen betreft de lengte van de ritten. Hopelijk kunnen we dan van de zomer heerlijk op pad gaan :D

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:02

Wat leuk!! Wel goed dat hij zo goed luisterd!

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:37

Het ziet er heerlijk uit! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:47

Wat een geweldig paard, zo te zien wordt dat genieten, heel veel veilige kilometers gewenst!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:13

jen wat doet hij het goed zeg zelfs zo na 3 jaar t niet gedaan te hebben...

als milk straks wat langer voor de sulky staat moeten we maar eens gaan meeten en een ritje gaan mennen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:09

Leuk hoor! Geniet ervan!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:43

Super Jen! :) wat is bart toch een heerlijk paard :)

Hihi ik wil ook wel een keer een ritje met jou maken hoor :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 20:56

Bedankt iedereen :D

Nathalie, ja leuk!! :D

Gezellig Hilde! Moeten we maar eens gaan afspreken haha :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 18:51

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:54