Dit is nog bij zijn vorige baasje, 3 jaar terug
Nu heb ik de afgelopen maanden een shetlandertje in bruikleen gehad die ook beleerd was voor de wagen. We gingen dan ook regelmatig met de sulky op pad, wat ontzettend was!
Ze is begin februari weer terug gegaan naar haar baasje en ik begon het mennen toch wel wat te missen. Ik zat ook al een hele tijd met de gedachte te spelen om Bart weer voor de wagen te zetten, maar telkens kwam het er niet van.
Uiteindelijk aan de praat gekomen met een stalgenootje, haar paardje was in het verleden ook beleerd voor de wagen en ze wilde ook eigenlijk wel voor een karretje kijken. Onze mannen zijn qua bouw en hoogte gelijk, dus zo is het balletje gaan rollen en zijn we gaan kijken om een karretje en tuig samen te kopen

En we zijn ontzettend goed geslaagd! 2,5 week terug hebben we het karretje opgehaald en vorige week kregen we het tuig binnen. Het tuig past ook super bij beiden, dus wij uiteraard helemaal happy!
Dit is het karretje

Vrijdag was het dan zover, we gingen het tuig passen. Bart vond het allemaal wel prima en gezien zijn geweldig brave karakter besloten om toch ook al even de kar erachter te zetten

We hebben een kwartiertje met hem op het erf gelopen, wat geoefend met halthouden, draaien (overstappen) en ook een heel klein stukje draf gedaan. Bart werd er meteen helemaal vrolijk van

Hier met mijn stalgenootje, helaas had ik mn camera niet bij me dus heb ik foto's gemaakt met mn tel

Hoewel het dus al 3 jaar geleden was en hij de eerste x een bocht maken even moest wennen deed hij het onwijs goed! Toen hij eenmaal liep was het alsof het pas kort geleden was dat hij voor de kar had gelopen

Vandaag was het ook weer heerlijk weer dus besloten om eens buiten een rondje te proberen. Bart is 100% bomproof dus ik verwachtte niet veel problemen. Uiteraard gingen er 2 stalgenootjes mee.
En het ging boven verwachting goed

En uiteraard ook een stukje gefilmd

View My Video
Het was echt heerlijk!!

Door dit soort momentjes word ik er weer aan herinnerd wat een heerlijk dier Bart toch is

Wat ben ik toch onwijs blij met mn vriendje