[AR] Ravissante voor het eerst buiten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dannon

Ravissante voor het eerst buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 07:08

Hallo allemaal! Even als beginner mijn aanspanning showen :)

Ik heb gisteren al een foto vanaf de bok gepost, maar heb nu ook de foto's van twee dagen eerder... de eerste keer dat mijn eigen aanspanning naar buiten ging dit jaar. :) Ik ben niet-zo-stiekem wel heel trots op mijn mooie KWPN'er!

Ook leuk om de enige aanspanning op de manege te zijn, je valt wel op... ;) Nu de kilometers gaan maken en de ervaring gaan opdoen. Koetsiersbewijs is dan wel op zak, maar nu begint het echte leren pas!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:20

Hee wat leuk! Je staat bij manege Noot ;-) Ik heb bij Simone in de klas gezeten ;-)
Veel plezier met het mennen, maar dat komt vast wel goed ;-)

Dannon

Re: Ravissante voor het eerst buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 12:39

Ik wilde bijna zeggen 'Wow, knap dat je de manege herkent!' Maar ik zie dat we met de tweede foto het naambordje er mooi bij op hebben. ;)

En dat plezier gaat inderdaad wel lukken, volgens mij zie ik er wel gelukkig uit ;)

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:43

Mooi paard

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:17

heel leuk paard en leuke wagen!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:51

Haha dacht het op het eerste plaatje al eenbeetje te zien. Maar de 2e foto deed het hem ;-)

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 15:29

:P Blijft een ideale manege. Heerlijk ook dicht bij het strand. Niet dat ik er nu veel aan heb, maar de bijrijders kunnen lekker over het strand razen. (En als ik ooit genoeg ben afgevallen, zelf misschien ook. Ooit :O )

In theorie kan mennen over het strand ook naar het schijnt... maar dat ga ik met m'n huidige wagen toch nog maar even niet proberen! En ook lastig om uberhaupt het strand op te komen, langs alle slagbomen, paaltjes, en mulle strand op/afgangen...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:34

Je kan altijd bij VVV (of waar de sleutel bij jullie ligt haha) de sleutel ophalen voor met de aanspanning op het strand :)
Dan mag je zelf de slagbomen openen en sluiten. Moet je wel 's avonds weer inleveren of de volgende dag (betaal je borg voor)
Dus het kan zeker met de aanspanning het strand op ! :j (ik doe het persoonlijk graag!)

leuk paard heb je! :D

Azzelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:42

Dannon schreef:
Ik wilde bijna zeggen 'Wow, knap dat je de manege herkent!' Maar ik zie dat we met de tweede foto het naambordje er mooi bij op hebben. ;)

En dat plezier gaat inderdaad wel lukken, volgens mij zie ik er wel gelukkig uit ;)

Haha, ik heb daar ook gereden, en zelfs zonder naambordje ontzettend herkenbaar ;-)
Leuk hoor, veel plezierige en veilige kilometers!

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 16:37

KingYasFenn schreef:
Je kan altijd bij VVV (of waar de sleutel bij jullie ligt haha) de sleutel ophalen voor met de aanspanning op het strand :)
Dan mag je zelf de slagbomen openen en sluiten. Moet je wel 's avonds weer inleveren of de volgende dag (betaal je borg voor)
Dus het kan zeker met de aanspanning het strand op ! :j (ik doe het persoonlijk graag!)

leuk paard heb je! :D

... wow. Dat wist ik niet; zo leren we weer wat! En is het op het strand nog een beetje te doen met mijn type wagen, of is iets anders dan aan te raden? (Op zich is dit maar een trainingswagen, en wil ik later alsnog een marathonwagen hebben voor wedstrijden... dan mag deze in theorie wel door het zand. Maar kan een KWPN'er dat in d'r eentje wel aan...?)

En bedankt! Awesome pony. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:54

Leuke aanspanning heb je zo hoor, mooi paard, fijne wagen +:)+

Ik zou niet aan het strand gaan rijden. Het is zwaar er te komen, beetje zunt als paard daardoor gestrafd wordt, en wat ik zelf het grootste nadeel is is dat als je wagen niet is gescoupeerd / goed behandeld je gewoon roest krijgt / je remmen snel vast komen te zitten. Met een van mijn vorige wagens was ook langs het strand gereden, nou die remmen bleef een ellende.
Dus zou dat zelf nooit doen.
Maar goed, ik ben jou niet natuurlijk :7

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 20:25

VanHuisUit, dit klinkt als erg goed advies ;) Genoeg routes hier te pakken die wel fijn zijn voor Ravi!!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:44

Ik ben met mijn wagen ook het strand opgeweest.. (Hij paste niet zo makkelijk langs de blokken, dus hebben we op de terugweg de mannen van de patatkraam maar lief aangekeken voor de slagboom ;-))
Gewoon in volle galop van het harde zand door het mulle de stenen op/afgang op.. Ging prima!
Normaal gesproken rijd ik hiermee, maar nu wilde mn nichtje percee met mn vriend in de bak rijden ;-)
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:23

Leuk om weer eens een nieuwe KWPN'er in het tuig te zien hier op Bokt *\o/* !
Tip: je kunt het geheel nog ietsje netter maken door de uiteinden van de strengen met zwart tape (of zoals ik, met een zwarte schoenveter) op te binden langs het borststuk in plaats van los te laten hangen :) .
Veel plezier met je mooie paard!

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 20:49

KWPN'ers staan toch prachtig voor zo een wagen! :D En zo is het tenminste nog een beetje aan te zien met mij op de bok... had mijn lessen met een welshje voor de wagen, en dan met mijn postuur, tja... leek er meer op alsof welshje op de bok moest en ik voor de wagen :P

Oh, en goede tip! Vond het zelf ook al niet al te mooi zo hangen, maar ja, anders waren de strengen weer veel te lang... Gaan we proberen, want dat staat wel een stuk netter inderdaad! Was eigenlijk van plan van de zomer een nieuw tuig te kopen, maar dat zit er eventjes niet in nog, dus dan zijn tips welkom.

Zit ook nog even te puzzelen met de ligtogen. De broek en de strengen zitten vast met veiligheidssluitingen, de staartriem zit ook netjes met een knip aan het schoftje... maar voor het lamoen heb ik dus net weer /niet/ veiligheidsligtogen. Zint me toch niet helemaal, mocht er wat gebeuren... Denk er nu over om losse Ideal veiligheidsligtogen te halen, want ik denk dat die aan mijn (niet-Ideal) tuig ook wel te passen zijn, is toch een fijner idee.

Al met al, voorlopig nog genoeg te puzzelen in de techniek, en te oefenen met mijn paard... en ooit naar tweespan KWPN'ers! ;)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:56

Hee gaaf ravi voor de kar! Leukste route hier in den helder met een kar is denk ik toch de kano route!!

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:13

... denk ik dat je wel eens gelijk in kan hebben :) Die staat voor volgende week zaterdag op de planning. Dan wil ik een langer stuk gaan mennen met Ravi. Kanoroute is dan een lekker rustige richting om op te gaan... geen verkeer! Moet alleen nog de handigste route bedenken om vanaf Noot bij de kanoroute te komen, zonder paaltjes tegen te komen...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:32

Ik vind het een mooie merrie :j . Is ze de Lancet x Zeoliet die ik op horsetelex zie staan (die inmiddels 4 nakomelingen heeft? Ben niet nieuwsgierig hoor Afbeelding)
Laatst bijgewerkt door Gem op 14-03-14 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:42

Ze is een mooie merrie, met veel potentieel, maar ook /echt/ een merrie mmet haar gedrag ;) Maar zou het niet anders willen.

En inderdaad, dat is mijn Ravi :) Goed gevonden ;)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:29

Pfffoeehh k weet wel hoe je het simpelste naar de kano route komt maar om dat uit te leggen is nog een hele opgave haha

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 13:52

Nou, als ik er niet uit kom ga je maar een keer mee xD

Maar zou me toch moeten lukken, ben hier geboren en getogen :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:59

Dat ziet er puik uit Dannon! Wat een leuk dier heb je voor de kar.
Ik wens je veel en heel veilige kilometers toe.
Ik heb wel gehoord van over het strand rijden dat het de pest is voor de wagen, de verf en de remmen; misschien met een oude kar het strand op gaan? En niet in te mul zand komen; lijkt me voor je paardje erg zwaar.