Tips en tricks ivm NH

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Tips en tricks ivm NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 19:34

Als paardenzot kan je je laten gaan, he, met youtube filmpjes, boeken enzovoorts. Maar ondertussen heb ik echt wel een heel goede NH instructeur gevonden op het net. Op youtube! Hij heeft ook een eigen website, waar je je op kunt abboneren (iets als de methode op Monty Roberts' site) om volledige films te kunnen zien, en sessies. Op youtube wordt wel al heel veel uitgelegd, en ook erg duidelijk. Soms nogal sassy, wat het natuurlijk ook heel leuk maakt. En ik dacht hee, misschien kunnen jullie hier ook wat mee! - de stiekeme dichter dat ik toch ben -

Vooral bij deze kwam herkenning boven :

Als er iemand moeite heeft met Engels, vraag maar raak :)

Caira

Re: Tips en tricks ivm NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:11

hahhaa heel herkenbaar inderdaad, een van de meest voorkomende dingen die ik tegenkom als ik lesgeef. De paarden die hun eigenaren afgericht hebben...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:16

Warwick Schiller heeft idd een aantal hele duidelijke filmpjes. Wat ik bij hem mis is een stukje paardenpersoonlijkheidsanalyse, en de handvaten om met verschillende types om te gaan.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 22:25

Cassidy schreef:
Warwick Schiller heeft idd een aantal hele duidelijke filmpjes. Wat ik bij hem mis is een stukje paardenpersoonlijkheidsanalyse, en de handvaten om met verschillende types om te gaan.

Daar zocht ik ook naar, maar een vriendin van me heeft een subscription op zijn filmpjes en krijgt ook constant nieuwe binnen, waar alles veel uitgebreider (of nog uitgebreider) uitgelegd wordt. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:30

Ik heb genoeg van Warwick Schiller gezien, maar wat ik bij hem mis zijn de Parelli horsenalities. Het maakt niet uit hoe uitgebreid hij dingen uitlegd, het in het koppie komen van dat type paard mis ik. Waar een paard enthousiast van wordt en wat niet, en hoe je daar gebruik van kunt maken.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 11:54

Cassidy schreef:
Ik heb genoeg van Warwick Schiller gezien, maar wat ik bij hem mis zijn de Parelli horsenalities. Het maakt niet uit hoe uitgebreid hij dingen uitlegd, het in het koppie komen van dat type paard mis ik. Waar een paard enthousiast van wordt en wat niet, en hoe je daar gebruik van kunt maken.

Achja, da's waar. Klaus Ferdinand Hemfling heeft wel heel goede uitleg over verschillende persoonlijkheden, jammer toch dat zijn clinics stukken van mensen kosten!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:46

Ik kan persoonlijk niets met KFH, en het het is een grote fout van mij maar als ik hem zie kan ik zijn verleden niet vergeten. Op het moment dat je jezelf tot guru uitroept en een godsdienst rond de paarden begint, gaan mijn haren recht overeind staan. Die hele stroming had in het verleden ronduit sektarische trekjes, doodeng als ik dat nu teruglees. En nog hoor, als ik hem dingen hoor uitleggen, of dingen van hem lees uit allerlei boeken, dan krijg ik een flashback.

Dus die paardenpersoonlijkheden van KFH, of van Linda Tellington-Jones, die vind ik beter en makkelijker uitgelegd bij Parelli. Persoonlijk kan ik daar wat mee. Met de rest niet (of in geval van LTJ minder)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:49

Erg herkenbaar filmpje,leuk om zo eens terug te zien.