grondwerken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terrabeertje

grondwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 16:15

hooii,
ik ga binnenkort waarschijnlijk een pony rijden die heel braaf is enzo ook met rijden... alleen nog niet echt goed de ruimte voor je maakt en dus ook erg lomp is!
ik krijg dan de kans dit 'op te lossen' ik was dus van plan vrijheidsdressuur en grondwerk te gaan doen, welke trucjes/oefeningen zijn dan goed om te beginnen? om het paard ruimte te laten maken voor je?
groetjesss :evaw:

catootjeenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:33

Volgen en stoppen, achterwaarts en wijken voor druk. Dat is gewoon de basis en wanneer dat echt goed zit kan je bijna alles, maar met vd beginnen de meeste mensen met flemen, de jambette of het blok.
hier kan je eigelijk alles over vd vindenhttp://nalanta.nl/index.php?p=27
succes ermee :j

BasBasBas

Re: grondwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:15

Neem een keertje een grondwerkles! Super leuk, zeker als je het met een groep doet vallen de kosten vaak ook wel mee!

Bootsiebob

Re: grondwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:14

Voor grondwerk is ook de methode van emiel voest leuk en leerzaam. Of natuurlijk parelli, daar vind je veel filmpjes van. Maar het leukst is toch zoals hierboven gezegd zelf eens een grondwerkles doen. Hoef je geen eigen paard voor mee te nemen, kan met elk paard heel verhelderend werken. Succes met je pony!