Eigen paardenhouderij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dwergje123

Eigen paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 20:03

Hallo!
Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat, maar ik weet niet waar ik het anders moet zetten.
Op dit moment ben ik bezig met het maken van mijn eindwerkstuk en ik doe het over hoe je een eigen manege / paardenhouderij op kan starten. In het werkstuk moet ik onder andere de vraag beantwoorden: welke opleidingen en vergunningen heb je nodig om een eigen manege te starten? Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand het gewoon? /3
xxx (:

Cassidy

Re: Eigen paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:56

Wat je nodig hebt om een eigen manege te starten is een grote zak met geld. Voor de benodigde opleidingen zijn mensen met de nodige kwalificaties in dienst te nemen.

En huiswerktopics mogen niet, dus ik heb getemd.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:57

Opleiding paardenhouderij misschien. Maar zorg eerst maar voor een miljoentje. :j

dwergje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 23:44

naomi_1998 schreef:
Opleiding paardenhouderij misschien. Maar zorg eerst maar voor een miljoentje. :j

hahah ja dat miljoentje is het hele probleem. ik wilde zelf geen manege gaan beginnen, want ik weet dat dat er sowieso niet in zit, tenzij ik plotseling de lotto win (;

kimberley15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:55

paardenhouderij opleiding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:56

Ach die opleiding heb je echt niet nodig hoor. Is ook niet heel nuttig.

dwergje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 23:58

Bizzybijtje schreef:
Ach die opleiding heb je echt niet nodig hoor. Is ook niet heel nuttig.

paardenhouderij opleiding? wat voor
opleiding zou je dan moeten volgen voor je eigen bedrijf / manege?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:59

Geen. Moet je gewoon ervaring voor hebben en de centjes :)

dwergje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 00:02

Bizzybijtje schreef:
Geen. Moet je gewoon ervaring voor hebben en de centjes :)

Haha ja dat is wel waar , dankjewel! (: alleen jammer dat je zonder diploma geen bedrijf mag beginnen enzo

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:03

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:03

Paardenhouderij opleiding is niet echt nodig voor het leiden van een bedrijf. en leer je ook niet veel extra's. de hele opleiding draait om ervaring.

Als opleiding zou ik dan kiezen voor een opleiding managment ofzo. een opleiding waar je iig alles leert van hoe je een bedrijf moet runnen en onderhouden.

dwergje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 00:05

dwergje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 00:06

Ladybird schreef:
Paardenhouderij opleiding is niet echt nodig voor het leiden van een bedrijf. en leer je ook niet veel extra's. de hele opleiding draait om ervaring.

Als opleiding zou ik dan kiezen voor een opleiding managment ofzo. een opleiding waar je iig alles leert van hoe je een bedrijf moet runnen en onderhouden.

dus als je gewoon ervaring hebt, kan
je wel een opleiding volgen voor de financiën en dergelijken, dankjewel!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:09

Er wordt wel erg makkelijk gedacht over het opstarten van een eigen bedrijf (in dit geval de paardenhouderij).
Er zijn, voor zover ik weet inderdaad geen vakspecifieke papieren nodig voor het starten van een bedrijf, voor het succesvol runnen en laten slagen van een bedrijf daarentegen, is het wel handig als je een (vakspecifiek) diploma hebt op minimaal MBO niveau 4. Dat is omdat je op alle vakgerichte opleidingen MBO niveau 4 een klein deel bedrijfskunde en -financiën meekrijgt. Ook leer je op een dergelijke opleiding leidinggeven (hoewel dat ook voor een groot deel iets moet zijn dat je in het bloed zit).
Plus dat enige diepgaande kennis van het onderwerp van het bedrijf moet hebben. Het zou nogal banketstaaf of misschien zelfs zwak overkomen als je een manege(bedrijf) hebt waar lessen worden verzorgd en je zelf niet op een noemenswaardig niveau kan paardrijden, toch? Plus dat verregaande kennis van het houden van paarden ook wel handig zou zijn, je staat aardig voor paal wanneer je van je klanten moet horen wanneer een paard maar de hoefsmid/ veearts of tandarts zou moeten, om over het voerbeleid en stalbeheer nog maar te zwijgen...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:10

Ja. Alleen ipv grote zak geld zou ik het startkapitaal noemen. Leest wat leuker voor je leraren :+

Maar volgens mij mag je geen mensen helpen met huiswerk. :Y)

dwergje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 00:11

PenP2014 schreef:
Ja. Alleen ipv grote zak geld zou ik het startkapitaal noemen. Leest wat leuker voor je leraren :+

Maar volgens mij mag je geen mensen helpen met huiswerk. :Y)

hahah ja beter woord,
maar het is ook voor eigen belangstelling

dwergje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 00:13

AmyII schreef:
Er wordt wel erg makkelijk gedacht over het opstarten van een eigen bedrijf (in dit geval de paardenhouderij).
Er zijn, voor zover ik weet inderdaad geen vakspecifieke papieren nodig voor het starten van een bedrijf, voor het succesvol runnen en laten slagen van een bedrijf daarentegen, is het wel handig als je een (vakspecifiek) diploma hebt op minimaal MBO niveau 4. Dat is omdat je op alle vakgerichte opleidingen MBO niveau 4 een klein deel bedrijfskunde en -financiën meekrijgt. Ook leer je op een dergelijke opleiding leidinggeven (hoewel dat ook voor een groot deel iets moet zijn dat je in het bloed zit).
Plus dat enige diepgaande kennis van het onderwerp van het bedrijf moet hebben. Het zou nogal banketstaaf of misschien zelfs zwak overkomen als je een manege(bedrijf) hebt waar lessen worden verzorgd en je zelf niet op een noemenswaardig niveau kan paardrijden, toch? Plus dat verregaande kennis van het houden van paarden ook wel handig zou zijn, je staat aardig voor paal wanneer je van je klanten moet horen wanneer een paard maar de hoefsmid/ veearts of tandarts zou moeten, om over het voerbeleid en stalbeheer nog maar te zwijgen...

nee klopt, het is niet dat je 1,2,3 een eigen manege kan opstarten. genoeg dingen om rekening mee te houden, die je noemt! dankje!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:57