Grondwerk tweejarige

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Grondwerk tweejarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 10:23

Ik las ergens dat je een 2-jarig paard best niet achteruit laat lopen ivm de ontwikkeling van de gewrichten en de mogelijkheid tot beschadiging.
Ik heb een 2 jarige hengst die ik zou willen gaan trainen omdat hij altijd in m'n ruimte komt, zou wat parelli werk willen doen, of is dat te vroeg ivm het achteruit zetten?

lovewidy

Re: Grondwerk tweejarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:59

In de natuur loopt ie toch ook wel eens achteruit? Die van mij is ook twee(of eigenlijk pas in juni) maar ik hoef alleen maar 'terug'te zeggen en hij gaat al. Denk niet dat t veel kwaad kan. tenzij je hem natuurlijk kilometers achteruit laat lopen, maar dat is vast niet je plan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:00

Een paar passen achteruit kan best.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:02

Ik ben zelfs met beginselen van Parelli begonnen met mijn jaarling. Gewoon 1x in de 2 weken.
Lekker alles spelenderwijs leren. Hij is ook ontzettend dominant en dit is de enige manier om dat in de hand te houden.
Nu is hij bijna 3 (in mei) en wordt hij 3 x in de week een kwartiertje mee in de piste de games van parelli mee doorlopen. Tenzij met les, dan iets langer.

Kan echt geen kwaad hoor. Als ik zie hoe die met mijn andere ruin speelt, is een paar passen achteruit het minste van mijn zorgen.

daniellet25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:09

het zou wel kunnen denk ik maar niet te vaak

catootjeenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:29

Het lijkt mij niet echt schadelijk (wanneer je het niet overdrijft natuurlijk) aangezien het een normale beweging is voor het paard. Wel is het slim om te zorgen dat het paard zijn hoofd omlaag houd. anders is het erg slecht voor de rug.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:33

Een paard in een kudde wat zich misdraagt, of te dicht in de ruimte van een ander paard komt, krijgt ongeacht zijn leeftijd, ook gewoon een knal en moet naar achteren. Dat kan je ze best nu al leren hoor! :)

Ik zou vooral met de circling game nog even wachten, maar verder zie ik geen problemen in parelli'en met een 2 jarige :)

EvaTommie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:30

achteruitlopen is een hele goeie oefening en ik denk dat het geen kwaad kan
je laat m toch geen uren achteruit lopen? het is alleen maar mooi als hij het voor je doet