Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VisibreTeam schreef:Elk paard is anders en reageert op een andere vraag
Misschien kijken wat je vraagt en hoe je paard reageert?
Probeer de training afwisselend te houden en blijf zelf lekker ontspannen en rustig.
Straal naar je pony uit dat je weet wat je doet en leid hem
elodiexdidi schreef:VisibreTeam schreef:Elk paard is anders en reageert op een andere vraag
Misschien kijken wat je vraagt en hoe je paard reageert?
Probeer de training afwisselend te houden en blijf zelf lekker ontspannen en rustig.
Straal naar je pony uit dat je weet wat je doet en leid hem
dankjee
ik heb besloten dat ik verder ga met het kunstje waar ik nu mee bezig ben en daarna gwn even stop met vd zodra ze weer interesse toont weer beginnen
Veertje11 schreef:Ik doe het niet maar heb wel wat dingen:
Ik zou wel eerst beginnen met de simpele dingen zoals kusje geven Spaanse pas enz. En dan pas naar de wat moeilijkere dingen beginnen.![]()
maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten
elodiexdidi schreef:Veertje11 schreef:Ik doe het niet maar heb wel wat dingen:
Ik zou wel eerst beginnen met de simpele dingen zoals kusje geven Spaanse pas enz. En dan pas naar de wat moeilijkere dingen beginnen.![]()
maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten
ja ik ben geen beginner op het VD gebied... met mijn andere pony doe ik het ook en daar kan ik de grote kunsten ook mee, voorderest heb ik het mijn 2 verzorgpaardjes ook geleerd helaas werden ze verkocht en is de volgende eigenaar niet met ze verder gegaan
VisibreTeam schreef:Ik las ook ergens dat je met '1 kunstje' verder ging.
Beter is om meerdere dingen in 1 training afwisselend na elkaar te trainen, dan houd je het leuk en uitdagend voor je paard waardoor concentratie ook een minder groot issue word
elodiexdidi schreef:Veertje11 schreef:Ik zou gewoon over een tijdje weer verder gaan en dan kort en dan steeds langer opbouwen met je pony
ja helaas word ze misschien verkocht dus ik ga verder met haar manieren
[ Video ]
elodiexdidi schreef:Veertje11 schreef:Ik zou gewoon over een tijdje weer verder gaan en dan kort en dan steeds langer opbouwen met je pony
ja helaas word ze misschien verkocht dus ik ga verder met haar manieren
[ Video ]
elodiexdidi schreef:VivaByoux schreef:Wat ik hier zie is een enthousiaste pony die niet helemaal goed is opgevoed, dat is te verhelpen. Goed afstraffen wanneer ze bokt of stijgert en belonen zodra ze eens iets goed doet.
ja ben ik nu mee bezig!
ze durft ook weleens in je kuit te bijten en dan keihard weg te rennen