Een ding moet ik wel vermelden: mijn pony is nogal eenkennig, hij wordt nog wel eens zenuwachtig van vreemden. Ik vind het dus belangrijk dat mijn hulp het goed met mijn pony kan vinden. Hij heeft ook een bepaalde manier van opvoeding/training gehad, dus mijn hulp zal daar ook mee om moeten kunnen gaan.
Nu heb ik verschillende mensen in mijn omgeving die ik om hulp kan vragen. Ik heb mijn lijst ingekort tot een aantal keuzes:
Keuze 1: Iemand met weinig menervaring, maar die verder supergoed met paarden is, en het heel goed met mijn pony kan vinden. Hij is rustig, geduldig, en snapt precies wat ik wil. Hij kijkt heel goed naar wat mijn pony kan/aandurft, en weet hem gerust te stellen als dat nodig is. Als mijn pony helemaal geen menervaring had, dan had ik hem niet overwogen, maar aangezien mijn pony het 'kan', staat deze persoon hoog op mijn lijstje. Hij heeft namelijk bijna precies die manier van training die ik ook heb. Hij is ook een van de weinige mensen die ik mijn pony zou toevertrouwen.
Keuze 2: Iemand met wat meer menervaring, en die qua manier van omgaan met paarden wel redelijk bij mij en mijn pony lijkt te passen. Deze persoon heeft wel iets minder klik met mijn pony, en heeft helaas weinig tijd. De hoeveelheid menervaring weet ik niet precies, als ik hem moet geloven heeft hij het veel gedaan, maar of dat ook werkelijk zo is? Een ander nadeel is, dat als blijkt dat hij en mijn pony het toch niet met elkaar kunnen vinden, dat we dan een 'persoonlijke' ruzie gaan krijgen. Ik denk niet dat deze persoon het accepteert als ik vertel dat ik toch liever iemand anders ga zoeken om me te helpen. Het is wel iemand die ik graag te vriend hou.

Keuze 3: Een 'echte' menner, waarvan ik weet dat hij veel ervaring heeft. Deze persoon heeft wat andere ideeën dan ik, en zal ook echt met mijn pony bezig gaan. Hij doet het dan zelf, en ik 'mag me er niet mee bemoeien'. Het lijkt mij juist zo leuk om het samen met mijn pony te leren. Het andere nadeel is dat zijn tarief mij financieel niet zo heel goed past. Toch staat hij op mijn lijst omdat hij heel veel kennis heeft, en ondanks dat zijn ideeën heel anders zijn dan de mijne, zal hij mijn pony niet overvragen of zo.
Wie zouden jullie kiezen, en waarom?