Ervaringen Parelli level pakketten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Ervaringen Parelli level pakketten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 19:48

Bij deze dus.
Ik ben een aardige leek als het gaat om grondwerk en ben sinds weken begonnen met vrijheidsdressuur en overig grondwerk.
Nu twijfel ik of ik de dvd's van de levels aan moet schaffen of niet.
Heb jij als leek veel aan deze pakketten gehad?

Ik hoor het graag! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:19

Zelf heb ik de al wat oudere pakketten (zogenaamde rode & blauwe pakket) en daar heb ik juist als leek enorm veel aan gehad. Ik kende wel wat van Parelli voor ik die pakketten kocht (of ik dacht dat ik wat kende :Y) ) maar alles is zoveel uitgebreider en gaat zoveel dieper in op dingen .. Zeker als leek word je helemaal bij de hand genomen en begeleid ... Dus ik vind het zeker een aanrader :j Heb daar nog niet zo lang geleden het "Liberty & Horse Behaviour" pakket bijgekocht omdat dit echt ingaat op de horsenalities en hoe je moet omgaan met bepaalde karakters (of karaktertrekken) en dat vind ik het meest interessante aan heel het programma.

Sinds eind vorig jaar zijn er nieuwe pakketten uit, hier hoor ik ook erg positieve geluiden over. Het begin (level 1 online) kan je ook terugvinden op Parelli Connect, heb hier al wat filmpjes van gekeken en lijkt echt goed in elkaar te zitten. Parelli Connect is ook een optie als je als leek kennis wil maken, hiervan kan je lid worden vanaf 8 euro per maand, en heb je onbeperkt toegang tot alle video's en info wat erop staat .. En dat is vééééél .. ;)

moonfish13

Re: Ervaringen Parelli level pakketten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 17:40

Ik ben benieuwd, ik zal het parelli connect eens overwegen, ik ben eigenlijk niet zo'n fan van dit soort dingen, maandelijks betalen voor iets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:00

Dan kan je natuurlijk gewoon de pakketten aanschaffen, betaal je éénmalig en heb je het altijd in huis :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 01:28

De pakketten (rode en blauwe) vind ik echt oersaai! Weet niet of dit anders is met de nieuwe Savvy pakketten? Vind Parelli erg goed en ze hebben erg goeie marketing. Maar even serieus, 3750 euro om een clinic van 5 dagen te doen met Pat, 1200 euro voor de hele savvy collectie. Ben ik de enige die dit echt over de top vind? Oke, ze zeggen dat ze er echt jaaaren werk hebben ingestoken. Wat ik zeker begrijp! Maar Het moet toch ook betaalbaar blijven vind ik. Heb zo wat mijn twijfels, want een hele Savvy collectie is toch echt geen 1200euro waard?! Moesten ze 50% korting geven ofzo zou ik twijfelen en toehappen. Maar het geld groeit niet op m'n rug...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 12:12

Dat is mijn punt nu ook wel ja.. De prijzen vind ik erg over de top..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:23

Wat vind je er zo oersaai aan 2a54z6e45r6r? Ik vind alles juist enorm interessant (al gaan het rode & blauwe pakket wel niet zo diep qua horsenalities omdat dit in die tijd nog niet zo uitgediept was), maar misschien zit ik gewoon nog niet zo ver qua niveau als jij natuurlijk ;)

De prijzen .. het is enorm duur .. maar het vervangt in zekere zin wel de lessen. Het is altijd handig om af en toe een les te nemen om te laten controleren, maar dan spreek je over 1x om het half jaar of zelfs jaar, of gewoon als je ergens tegenaan loopt wat je zelf niet opgelost krijgt. Het kost trouwens "maar" zo'n € 800 als je lid bent en zoals gezegd kan je ook lid worden voor € 8 per maand en dan krijg je ook al enorm veel informatie waar je zelf mee vooruit kan ..

Al eens uitgeteld wat elke week een les à la 25 euro (is toch een gemiddelde prijs, misschien zelfs laag voor echt goede instructie) kost op jaarbasis? En dan heb je die les gehad en is het voorbij, kan je alleen maar hopen dat je het allemaal goed begrepen hebt want terugkijken kan niet meer, en elke les hetzelfde doen omdat je daar weer mee vast zit en het niet hebt kunnen terugkijken schiet ook niet op natuurlijk..

Maar dat is gewoon mijn mening erover .. ;)
Ja, het is duur, enorm duur, maar je krijgt er ook veel voor in de plaats en als je het in verhouding zet tot andere dingen valt de prijs best wel mee..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 12:26

Elke week les zou ik ook niet doen dus dan vind ik het duur.. Even er buiten gelaten of je er veel aan hebt of niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:29

Definieer 'saai'? Ik vind ze uiterst boeiend, het hangt maar helemaal van je referentiekader af en of je er interesse in hebt of niet, wat Stephanie vertelt is zeer interessant maar het zijn wel lange stukken, dus het kan ervaren worden als saai ja.

Ik heb bijvoorbeeld een oude videoband "A day with Parelli" die ik aan mijn stalgenoten wilde laten zien, de helft viel in slaap tijdens het kijken. Ik heb hem zelf nu al een keer of 10 gezien en vind het nog steeds boeiend, je ziet elke keer weer andere nuances en reacties van de paarden. Hoe meer je ernaar leert kijken hoe meer je ziet hoe subtiel Pat eigenlijk communiceert met paarden.

TS ik raad je ook het rode Level 1 pakket aan om mee te beginnen, bevat een schat aan informatie waarmee je snel verder kunt. Helaas bevat het ook het zo alom verguisde stukje van Linda waarover zo'n ophef is, maar ook van het kijken daarnaar leer je veel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:32

2a54z6e45r6r schreef:
De pakketten (rode en blauwe) vind ik echt oersaai! Weet niet of dit anders is met de nieuwe Savvy pakketten? Vind Parelli erg goed en ze hebben erg goeie marketing. Maar even serieus, 3750 euro om een clinic van 5 dagen te doen met Pat, 1200 euro voor de hele savvy collectie. Ben ik de enige die dit echt over de top vind? Oke, ze zeggen dat ze er echt jaaaren werk hebben ingestoken. Wat ik zeker begrijp! Maar Het moet toch ook betaalbaar blijven vind ik. Heb zo wat mijn twijfels, want een hele Savvy collectie is toch echt geen 1200euro waard?! Moesten ze 50% korting geven ofzo zou ik twijfelen en toehappen. Maar het geld groeit niet op m'n rug...

Kijk er eens op een andere manier naar, het kost misschien 1200 maar hoe lang doe je er mee? De rest van je leven.
Net als een rijbewijs, dat kost ook al gauw 3000 maar ook daar doe je je hele leven mee....

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:22

Je kan ook via marktplaats 2e hands/gekopieerde dvd's en boekjes kopen. Ik heb dat ook gedaan en de kwaliteit is prima. Pb maar als je graag nog meer wilt weten of met andere andere vragen.

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:28

ik lees even mee :P

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:55

cissy schreef:
Definieer 'saai'? Ik vind ze uiterst boeiend, het hangt maar helemaal van je referentiekader af en of je er interesse in hebt of niet, wat Stephanie vertelt is zeer interessant maar het zijn wel lange stukken, dus het kan ervaren worden als saai ja.

Ik heb bijvoorbeeld een oude videoband "A day with Parelli" die ik aan mijn stalgenoten wilde laten zien, de helft viel in slaap tijdens het kijken. Ik heb hem zelf nu al een keer of 10 gezien en vind het nog steeds boeiend, je ziet elke keer weer andere nuances en reacties van de paarden. Hoe meer je ernaar leert kijken hoe meer je ziet hoe subtiel Pat eigenlijk communiceert met paarden.

TS ik raad je ook het rode Level 1 pakket aan om mee te beginnen, bevat een schat aan informatie waarmee je snel verder kunt. Helaas bevat het ook het zo alom verguisde stukje van Linda waarover zo'n ophef is, maar ook van het kijken daarnaar leer je veel.

Ja idd Stephanie vind ik echt oer saai maar wat ze vertelt is wel boeiend :) soms wordt er voor mij net iets te veel gebabbeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:01

Misschien dat ik het juist daarom zo interssant vind allemaal, ik kan wel wat met uitleg en dan dingen noteren op die borden enzo. Hoor persoonlijk Linda heel graag bezig en vertellen, ook Stephanie heb ik geen problemen mee, haha. Ik vind demo's enzo ook super om te zien maar hen altijd het idee dat ik de helft mis, terwijl ik met alleen een uitleg meer kan..

Las trouwens daarstraks in mijn mail een beschrijving van de nieuwe pakketten, daar zit blijkbaar echt voor elk wat wils, wil ze eigenlijk wel graag hebben, en zeker als ik dan zo'n dingen lees :Y)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 23:02

Susan88 schreef:
Je kan ook via marktplaats 2e hands/gekopieerde dvd's en boekjes kopen. Ik heb dat ook gedaan en de kwaliteit is prima. Pb maar als je graag nog meer wilt weten of met andere andere vragen.

Daar ga ik dus niet aan beginnen, lekker handeltje heeft diegene op marktplaats zeg.
Nog liever downloaden als iemands zakken vullen die allemaal kopieen verkoopt!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 23:09

Ik ga er eens over nadenken.
Vandaag twee leadropes aangeschaft, geen super zware maar dan kan ik er meteen mee langelijnen.
Mocht het goed bevallen laat ik het zo, vind ik ze te licht heb ik iig lange lijnen. :)
Carrotstick en string heb ik al dus ik kan zo aan de slag.
Nu werk ik vooral los met de friendly game, leidoefeningen, wachten etc. en weet ik wat meer. :+
Bevalt me ook wel goed, paard gaat toch niet weg, als ze heeeel erg schrikt 5 a 10 meter, dan draait ze zich om en komt weer terug om te kijken of het nou echt zo eng was. :')
Ze kan vooruit tussen twee balkjes en achteruit er weer uit zonder aanraking en zo wel meer dingen.
Vooruit en achteruit er overheen, plastic en zwiepende objecten zijn ook totaal niet eng vind ze.

Ik heb een boek over grondwerk, waar in stond welke houding wat aangeeft voor een paard, nou dat snapt ze prima. Parelli zou dus weer een stapje verder zijn.
Nu ik een leadrope heb kan ik dingen als de jojo-game doen en de circling game.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:03

De allernieuwste levels zijn in prijs gezakt. 110 euro per savy. Dat si nogal een verschil met wat het was.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:58

TS, koop in elk geval het boek Natural Horse-man-ship van Pat Parelli. Dan heb je een goede start en begrijp je waar je mee bezig bent.
Investeren in Parelli Connect en/of de dvd's is zeker ook een aanrader, maar met het boek heb je in elk geval een basis.. Het zou jammer zijn als je straks denkt dat de friendly game bestaat uit zwiepen met je stick & string.. ;)