Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lovethokkaa schreef:Begin aan de hand, later kun je als het stem commando er goed in zit vanaf je paard gaan. Zorg dat je duidelijke lichaamstaal geeft, sta duidelijk (bijv. Als je naar rechts wil) schuin links voor je paard en houd je paard vast in je linker hand en de zweep in je rechter. Misschien kun je op het begin met balkjes voor en achter het paard werken maar dit is vaak niet nodig. Duw nu het paard richting de rechter kant (!geef ook een duidelijk stemcommando!) en de zweep wijs je duidelijk naar de achter hand zodat die mee gaat. (Als dit onduidelijk is hoger houden of rustig aan tikken). Je kunt op een gegeven moment gewoon naast je paard staan en met hand&stemcommando je paard naar de juiste kant laten wijken. !oefen dit beide kanten op! Als je dit perfect kan(dus op stem), kun je ohz beginnen. Verder, veel geduld en duidelijk zijn!
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschrevenveel plezier!
fleurtjuhh2 schreef:Lovethokkaa schreef:Begin aan de hand, later kun je als het stem commando er goed in zit vanaf je paard gaan. Zorg dat je duidelijke lichaamstaal geeft, sta duidelijk (bijv. Als je naar rechts wil) schuin links voor je paard en houd je paard vast in je linker hand en de zweep in je rechter. Misschien kun je op het begin met balkjes voor en achter het paard werken maar dit is vaak niet nodig. Duw nu het paard richting de rechter kant (!geef ook een duidelijk stemcommando!) en de zweep wijs je duidelijk naar de achter hand zodat die mee gaat. (Als dit onduidelijk is hoger houden of rustig aan tikken). Je kunt op een gegeven moment gewoon naast je paard staan en met hand&stemcommando je paard naar de juiste kant laten wijken. !oefen dit beide kanten op! Als je dit perfect kan(dus op stem), kun je ohz beginnen. Verder, veel geduld en duidelijk zijn!
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschrevenveel plezier!
dit is duidelijk!!! dankje! hier kan ik wat mee