[AR] hoofdstel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viola

hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 18:01

Eindelijk heb ik een fijne groom gevonden en is het zover dat mijn 'nieuwe' pony echt voor de kar gereden kan gaan worden. Helaas werd een paar weken geleden bij ons op stal de hele zadelkamer leeg gestolen en dus ook mijn net nieuwe ideal tuig weg. Op marktplaats goedkoop een redelijk goed tuigje kunnen vinden wat met wat aanpassingen pas gemaakt kan worden, alleen het hoofdstel past dus echt niet. Tja maatvoering van de goedkopere tuigen is toch niet je van het als je ideal gewend ben. Tuig zou maat shet moeten zijn en is op een aantal plaatsen voor mijn stevige C pony te groot, hoofdstel helemaal.

Hoofdstel is toch wel erg belangrijk dat dat goed past dus daar moet een nieuwe voor komen. Ik heb een ideal luxe marathon hoofdstel maat pony wat hem redelijk goed paste, maar eigenlijk stond dat toch wel wat grof op zijn hoofd en moest ik de bakstukken erg kort zetten waardoor er te hoogte van bit en neusriem erg weinig ruimte was.
Verschillende foto's van ideal bekeken en het eurotech hoofdstel lijkt me iets fijner. Maar ik twijfel een beetje over kunststof materiaal voor het hoofdstel. Dat was ook de reden dat ik eerder bij mijn eurotech tuig een leren hoofdstel heb besteld. Gaat dat niet meer schuren als leer op de gevoelige delen van het hoofd?
Mijn eurotech tuig heb ik voor de diefstal niet vaak en lang genoeg kunnen gebruiken om het materiaal echt te leren kennen.

Iemand foto's van het eurotech hoofdstel in gebruik. En ervaring op de lange duur hoe dat materiaal bevalt voor om het hoofd?

O ja, ik zet graag de oogkleppen vrij wijd, zit er wel ijzerdraad in bij het eurotech hoofdstel zodat dat blijft zitten hoe ik ze zet?

Dennis

Re: hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:26

Ik ben prima tevreden met mijn eurotech hoofdstel. Ik heb er verder nog leren en webtech tuigen bij, en leren hoofdstellen.

Het eurotech hoofdstel is gewoon soepel net als mijn leren hoofdstellen die in gebruik zijn. Er zit ook ijzerdraad in de windriemen.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:17

Ik heb voor mijn pony's 2 eurotech hoofdstellen met halve oogkleppen. Bevalt prima. Fijn soepel en goede pasvorm.
ik heb wel voor aankoop gevraagd om 1 maat grotere frontriem omdat ik die altijd te kort vind. En dat was geen probleem.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:01

viola

Re: hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 21:54

Bedankt! Vooral Melanie voor de gebruiks foto's.
De leathertech ziet er ook mooi uit. Zo mooi fijn was mijn luxe marathon hoofdstel in maat shet van mijn vorige pony ook, maar voor nieuwe pony in maat pony had hij een veel grovere neusriem. Die leathertech heeft die smalle neusriem dus in maat pony ook, dan weet ik denk ik wel wat het gaat worden.