Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sammie18 schreef:Van mijn dierenarts moest ik wel even longeren op het harde bij de kliniek, maar ik weet nog hoe eng ik dat vond. Vooral omdat je niet meteen kan ingrijpen, omdat er een paar meter touw tussen zit. Dus dat zou niet mijn keus zijn. Rechtuit is ook vaak beter voor geblesseerde paarden.
AlphaDaemon schreef:He, ik ben nu ook een paard wat lang op rust heeft gestaan aan het opbouwen. Wat voor mij echt heel goed werkt is hem met bijzet-longeerding wandelen. Ik weet de naam niet zo goed, maar het is dus gewoon een longeer singel met bijzetteugels eraan. Ik wandel dus ook met bit en dan aan de binnenste ring een halstertouw.
Ik heb eerst lang aan het halster of het hoofdstel gestapt, maar hij kwam dan zo flink omhoog (voor en achter) dat ik het niet meer wilde. Met de bijzetteugel (die vrij los zit en ook aan beide kanten even lang is) kan hij niet zijn hoofd omhoog doen om te stijgeren (en bokken gaat ook lastiger). !