[AR] kan ik op deze kar een rem maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

inverda

kan ik op deze kar een rem maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 11:45

Afbeelding

deze wagen heb ik op het oog. alleen is hij ongeremd zou het mogelijk zijn hier een rem op te maken?
mijn vader is erg handig maar wilde graag ervaringen horen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:47

Deze kar zou ik zoiezo al niet kopen. zo te zien moet er heel veel werk aan gebeuren eer dat je uberhaubt mee op pad kunt.
En van het geld dat je erin moet steken kun je beter een kopen die een stuk beter is, en gelijk een stuk veiliger.
Om eerlijk te zeggen is deze wagen 100x niks.

Mioux

Re: kan ik op deze kar een rem maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:51

Denk dat je ook deze wagen niet moet nemen,heb er 0 verstand van maar als ik zie hoe die wagen in elkaar staat...niet de goede wielen,niet stevig hout etc...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:57

http://www.bokt.nl/markt/ad/231178/luxe ... sals-nieuw

Zo'n model is veel beter. Als je een keer een stoepje raakt is niet gelijk je wiel stuk en zitten je organen ook nog op z'n plaats.
Hoef je hoogst waarschijnlijk niet aan te knutselen. is inspannen en rijden! veel veiliger als een zeepkist op kinderfiets wieltjes.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:57

Zelf zou ik niet voor deze kar kiezen, omdat hij er - naar mijn mening - onveilig uitziet. Ik ga mee met één van de reacties dat het geld dat je anders in een verbouwing zou steken beter in een andere, veiligere kar gestoken kan worden. ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:02

0% vering, 0% comfort en zodra je iets raakt heb je de wielen krom. Geremt maken is bijna net zo duur als iets wat stevigers aanschaffen

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:44

Echt niet kopen, zo'n oude kar. Koop inderdaad een veiligere sportiever model wagen. Dan heb je er lang plezier van.
en vergeet een goed (tweedehands) tuig niet. Koop geen rommel van slechte kwaliteit leer alleen omdat het goedkoop is!

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 13:23

okee , bedankt mensen. dat is duidelijk. jah het is gewoon voor de fun en waarschijnlijk 1 a 2 keer per maand mennen aangezien ik voornamelijk rij.

maarik hou mijn ogen open voor iets beters.

BEDANKT!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:30

Denk dat je ook in je achterhoofd moet houden TS, dan ALS er wat gebeurd dit ding niet stevig is en mogelijk ook schade aan kan richten aan paard of mens..ook als je maar 1 a 2 keer per maand ermee zou mennen kan dit gebeuren. Ook een ander kan namelijk even niet oplettend zijn...Nou kan dit met elke menwagen,maar deze in byzonder is alles behalve stevig en veilig

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:43

Staan laten die kar! Daar mijn kat mag er nog geen jongen op krijgen zo gammel is ie.
Let wel ook al ga je 1 á 2 maal per week mennen, dan moet je nog goed materiaal hebben.
Deze kar: zonde van het geld van de aanschaf; laat staan iets eraan veranderen.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:55

Ik ben het eens met de bovenstaande meningen.
Ook al is het voor 1 of 2 keer per maand te gebruiken, het moet wel VEILIG zijn.
Deze ziet er niet als veilig uit.
Hij heeft dunne wieltjes,volgens mij buigen deze zo waneer je wegdek (op een veldweg) ongelijk is of eventjes de stoeprand raakt.

Fijn laten staan, voor jullie eigen veiligheid.