[VD] Nee schudden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvaEmir

[VD] Nee schudden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 17:43

Hallo!
Ik ben net begonnen met mijn paard met grondwerk en vd, heb eerst een tijdje alleen grondwerk gedaan en ga er sowieso nog mee verder gaan, maar ben nu stilletjes aan begonnen met vd, hij kan nu al fleem, kusje, iets vastpakken en voetje.
Nu wil ik graag beginnen met het nee-schudden, ik kan wel aan zijn oren komen, maar vanaf ik begin te "kietelen" word hij nogal geirriteerd, en hij schud niet :p
Wat moet ik doen en zijn er andere manieren ?
Het is absoluut niet mijn bedoeling mijn paard kopschuw te maken, als het niet gaat dan gaat het niet, hij moet da ni kunnen eh, maar mss zijn er andere manieren om het aan te leren en dan kan ik dat eens proberen!
Alvast bedankt!

Geryon

Re: [VD] Nee schudden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:45

Zelf nee schudden? Mijn paard heeft op die manier ja en nee geleerd. Ik schudde gewoon nee terwijl ik het uitsprak. En hetzelfde met ja :')

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:47

tja,, als je pony er alleen maar geïrriteerd van word zou ik het verder niet doen tenzij hij uit zichzelf opeens een keer schud dan kan je daaruit verder werken, anders op iets anders gaan richten! succes!

isapedro_651

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:49

bij mijn pony ging ik er op zitten, en kietelde ik met de zweep zachtjes in dr oren, ze had het na een stuk of 6 a 7 keer wel door :)