Ik heb zelf een jaar les gehad elke week tussen de friese paarden en ben 2e geworden op mijn onderlinge wedstrijd, zowel met vaardigheid als met dressuur

Nu mijn probleem. Idefix is niet erg makkelijk en schrikt best wel snel. Hij is over het algemeen wel goed verkeers mak als ik hem aan de fiets heb of gewoon met hem wandelen, maar trekkers blijven een heel zwak punt. De laatste keer dat ik ging mennen moest ik 50 meter langs een 80km weg en natuurlijk kwam er een trekker aan. Ik weet niet of het door mij komt dan of dat hij het echt eng vind, maar hij begon schuin achteruit te lopen en zo draaide mijn 2 wieler schuin de 80km weg op waardoor ik bijna tegen die trekker aan knalde. Hij ging niet rennen of dergelijk, maar ik vond het gewoon een hele enge situatie.
Nu durf ik dus gewoon echt niet meer langs de straat te mennnen, terwel hij op een boerderij staat en dus wel gewent is aan trekkers die in de buurt zijn. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om niet dat kleine stukje over het fietspad te moeten.
Wat moet ik nu? zit echt met mijn handen in het haar. Ik heb mijn tuig onderhand al 8x ingevet en ik wil toch wel gewoon weer een keertje lekker mennen.