Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
drenterxx schreef:Er is ook een manier waarbij ze het liggen aanleren als het paard gewoon zelf gaat liggen.
Vaak gaan paarden dan schrapen ect. en dan geef je het commando en dan beloon je uitbundig.
Volgens mij duurt deze methode wel langer dan vanuit andere oefeningen leren liggen, maar je paard leert wel gelijk de juiste houding enzo.
Isalampje schreef:Gaaf, ik zal deze manieren zeker een keer gaan uitproberen en dan gewoon kijken wat bij he het beste werkt! Maar nu heb ik in ieder geval wel een beetje een beeld van wat de populairste manieren zijn. Ik had ook gehoord van je paard een touw om zijn been te binden en hem om te duwen maar dat leek me alleen maar gevaarlijk. Wat nou als het paard schrikt en wegrent met het touw om zijn been 0.o
Isalampje schreef:Gaaf, ik zal deze manieren zeker een keer gaan uitproberen en dan gewoon kijken wat bij he het beste werkt! Maar nu heb ik in ieder geval wel een beetje een beeld van wat de populairste manieren zijn. Ik had ook gehoord van je paard een touw om zijn been te binden en hem om te duwen maar dat leek me alleen maar gevaarlijk. Wat nou als het paard schrikt en wegrent met het touw om zijn been 0.o
drenterxx schreef:Isalampje schreef:Gaaf, ik zal deze manieren zeker een keer gaan uitproberen en dan gewoon kijken wat bij he het beste werkt! Maar nu heb ik in ieder geval wel een beetje een beeld van wat de populairste manieren zijn. Ik had ook gehoord van je paard een touw om zijn been te binden en hem om te duwen maar dat leek me alleen maar gevaarlijk. Wat nou als het paard schrikt en wegrent met het touw om zijn been 0.o
Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo'n paardvriendelijke manier.
Dat noem ik geen NH meer