Met 2 longeerlijnen werken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElisaAppie6

Met 2 longeerlijnen werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 17:21

Ik wil graag met de longeersingel gaan werken en met 2 lijnen. het gaat nou al zolang goed met gewoon longeren dat ik en me pony wel toezijn aan een uitdaging.

-wat heb je nog meer nodig als een longeersingel?
-ik wordt uit boeken niet veel wijser, weet iemand hoe je alles moet vastmaken hoe het werkt en of er les is en waar.
-Wat is het doel van met 2longe werken?
-als je het longeren met 2 longeerlijnen begrijpt en goed gaat kun je nog iets moeilijkers doen met 2 longeerlijnen werken?
- hoeveel kost een singel en wat voor maat voor een welshpony B? (c)

alvast er bedankt!

kleinvosje

Re: Met 2 longeerlijnen werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:29

Wat fijne boeken zijn, zijn die van Lammert Haanstra. Daar staat veel info in over watje nodig hebt en hoe je het gebruikt. Neem les van iemand die ervaring heeft met het werken met de dubbele longe, dat is eigenlijk nog het allerbelangrijkste. Ik weet niet waar je woont?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:30

wat heb je nog meer nodig als een longeersingel?
je bedoeld wat verder? Dubbele longeer lijn, gewoon 1 kopen niet twee lossen gebruiken.
-ik wordt uit boeken niet veel wijser, weet iemand hoe je alles moet vastmaken hoe het werkt en of er les is en waar.
-Wat is het doel van met 2longe werken?
doel is teminste by my dan, dat je paard goed gaat lopen zonder al die hulpteugels ect. Ikzelf vind ook dat je je paard beter kan begeleiden met dubbele longe.
-als je het longeren met 2 longeerlijnen begrijpt en goed gaat kun je nog iets moeilijkers doen met 2 longeerlijnen werken?over de rug of achterlangs.. cavelletti laten lopen, googlen op longeermethodes dubbele lijnen. Vind je heel veel
- hoeveel kost een singel en wat voor maat voor een welshpony B? (c) mijn singel was 15 euro.
heb voor mn pony van 1,54 een cob nodig dus denk voor welsh een pony.. maar dat is uit proberen

hoop dat je er wat aan hebt!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:41

1. Een longeersingel, en 2 longeerlijn of een dubbele longeerlijn. Ik gebruik zelf ook gewoon 2 losse longeerlijnen en dat werkt net zo goed.
2. De longeersingel kun je gewoon omdoen. Ik doe zelf de binnenste longeerlijn aan de bitring, en de buitenste aan de bit ring, en dan door een ring van de longeersingel en dan kan hij over de rug of achter de kont langs. Ik heb hem zelf altijd op de laagste ring, zodat mijn paard laag ingesteld is. De binnenste lijn doe ik nooit door de longeersingel!
3. Met dubbele lijnen kun je veel meer als met 1 lijn, je kunt stelling vragen en het paard nagevelijk laten lopen. Het werkt ook fijner als hulpteugels.
4. Als je het goed onder de knie hebt kun je je pony er goed mee trainen, je kunt eventueel nog balkjes toevoegen.
5. De prijzen zijn erg verschillend, ik zou wel voor een longeersingel gaan met een losse singel, deze vind ik zelf wat fijner.

Op youtube staan ook veel filmpjes wat misschien wel leerzaam kan zijn, en verder is het ook verstandig om de eerste paar keer hulp van een ervaren iemand te hebben.

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 18:31

Ik woon in Noord-holland Schagen

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 18:31

Bedank. Hoe vraag je stelling, mijn pony weet namelijk niet wat dat is, is nog niet beleerd