Ik heb sinds 4 maand een eigen pony van bijna 9 jaar oud.
Toen ik het beestje gekocht had bleek dat hij ging 'manken'.
Conclusie, vanachter 2 ontstoken knieen.
Hiervoor is de dierenarts en chiropractor gekomen.
Bij de vorige eigenares werd hij helemaal verkeerd gereden, vandaar ook de ontstekingen. Ze zaagde hem extreem aan de teugel waardoor hij uit elkaar viel, nauwelijks achterhand/ruggebruik.
Hij trad ook totaal niet onder, z'n achterhoef lande 2O cm van z'n voorhoef.
Nu gaat het bij het rijden steeds beter, hij begint meer onder te treden en gaat zich soms al wel eens ontspannen. Dit voel ik heel goed, ik zit op een meer rechtere ipv hollere rug. Nu gebeurt het heel vaak dat hij zich toch niet goed ontspant en dat is voor beide niet fijn. Met z'n mond heb ik licht contact. Nu had ik gedacht om z'n achterhand en rug te trainen met een pessoa, maar hoe moet ik hier aan beginnen ? Hoe lang zou ik de eerste trainingssessie doen ? Ik heb gelezen dat dit namelijk heel zwaar kan zijn. Ik wil hem lang en laag laten lopen en na een tijdje meer en meer beginnen oppakken. Zal deze manier van trainen het rijden bevorderen en zal hij meer spieren krijgen ? Hoe lang moet ik ongeveer wachten tot hij bespierder wordt (ben totaal niet ongeduldig, bij mensen zitten spieren er helaas ook niet in 123 op, gewoon voor het idee). En hoe moet het trainingsschema er uit zien ?
Groetjes