Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

). Wat ik heb gedaan is hem gewoon zelf laten bepalen hoe ver hij ging. We begonnen dus achteraan de roundpen en met op de cirkel te zetten zag je mooi tot waar hij wel durfde gaan (richting poort dus), als hij op de grens kwam draaide hij naar mij toe of draaide weg de andere kant uit. Heb hem dit gewoon laten doen, als hij naar me toe draaide vroeg ik hem zelf de andere kant uit, als hij gewoon ging liet ik hem gaan. Natuurlijk had hij daar op en bepaald moment ook een threshold (immers ga je naar diezelfde poort toe
) dus daar weer hetzelfde verhaaltje. Na een paar minuten was het over en liep hij vanzelf een hele ronde zonder problemen ...
Freya6 schreef:Ik heb begrepen dat ze dat zelf in de natuur ook zo doen, weggaan maar wel omdraaien en de situatie bekijken.
En soms kan je niet anders, maar als je goed oplet kom je nooit in de positie dat je om moet draaien. En als je lang genoeg respect toont voor thresholds, groeit het vertrouwen en komen ze minder voor. dorientjuh schreef:Van de week heb ik een beetje geoefend met thresholds in de bak (een kant vinden bijna alle paarden eng). Ik liep in zone 3 en toen ik dacht iets te zien in haar gedrag, wilde ik gaan stilstaan. Maar mevrouw liep gewoon door. Wil dat zeggen dat ze het dan niet eng vindt of snapt ze nog niet dat ze stil mag gaan staan? Het was een behoorlijk leftbrain reactie. Ik wilde haar stil zetten door met mijn touw te wiebelen en zelf natuurlijk ook stil te blijven staan.
) dorientjuh schreef:Van de week heb ik een beetje geoefend met thresholds in de bak (een kant vinden bijna alle paarden eng). Ik liep in zone 3 en toen ik dacht iets te zien in haar gedrag, wilde ik gaan stilstaan. Maar mevrouw liep gewoon door. Wil dat zeggen dat ze het dan niet eng vindt of snapt ze nog niet dat ze stil mag gaan staan? Het was een behoorlijk leftbrain reactie. Ik wilde haar stil zetten door met mijn touw te wiebelen en zelf natuurlijk ook stil te blijven staan.