[VD] Tijdens het volgen gaan bokken...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IlovePuk

[VD] Tijdens het volgen gaan bokken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 21:21

Hoi!
Ik doe met met verzorg shetlander vd.
Ze kan al heel wat 'simpele' kunstjes, maar tijdens het volgen gebeurt er vaak hetzelfde, namelijk gaan bokken oid. Dat doet ze niet naar mij ze blijft ook keurig achter me maar gaat dan na het bokken soms wel stilstaan.
Als ik aan de hand met haar ga draven of galopperen wilt ze ook wel gaan bokken of met haar hoofd gaan schudden(?), haar hoofd in de lucht en dan geeft ze een bok. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegt.
Dan mijn vraag: Is dit gewoon uit speelsheid of door te veel energie of doe ik iets niet goed?

ze is ongeveer 15 jaar en staat 's nachts binnen en krijgt onbeperkt hooi.

IlovePuk

Re: [VD] Tijdens het volgen gaan bokken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 11:39

Kan niemand mij helpen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:41

Blijft ze achter je en respecteert ze wel jouw ruimte? Mijn Haflinger vind meelopen in liberty namelijk geweldig en begint dan echt te spelen d.m.v. bokken, hoofd laag schudden, met de hals zwieren etc :)

Mijn paard loopt wel altijd naast mij ter hoogte van de schouder, achter mij vind ik gigantisch eng :')
Dan krijg ik het beetje een gevoel dat ze mij aan het drijven is en dat kan mijn paard echt wel ophitsen :)

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 11:43

Ja ze respecteert mij wel want als ik opeens stil gaat staan doet ze dat ook en blijft ze achter me. Misschien is het inderdaad meer spelen want ze krijgt niet superveel aandacht. Ik denk van mij wel het meeste..

Even een spelfout verbeterd ;)