Ik deed bewust nog geen VD met timmy omdat hij echt verschrikkelijk volhoudend is en sommige dingen zijn er niet uit te krijgen, maar het is wel een enthousiaste pony die graag meewerkt.
En omdat hij niet voor mennen geschikt is en mijn zusje straks te groot wordt dacht ik van het wordt tijd om met VD te beginnen.
Timmy heeft 2 kanten, een hele dominante, doordrammerige kant. (op je rug springen, bijten,
en een lieve, knuffelige, ondeugende kant.
Zijn dominante kant heb ik nu wel onder de duim, na een jaar of 6 en dat zegt wel genoeg over Timmy denk ik.

Ik ben van plan eerst de jambette, berggeit en de spagaat te leren om van daar uit het compliment, klassieke buiging en de spaanse pas op te pakken. En ja ik sla bewust de kleine oefeningen over.
Ik werk dmv clickertraining en op zweepcommando's.
Ik heb met alle bovengenoemde oefeningen al ervaring.
Zijn er meer mensen die met dit soort gevallen of mensen die tips hebben?
Ik ben dus geen beginner op VD gebied.

Ik ga hier mijn ontwikkelingen bij houden als hier interesse voor is, en ook als er dingen fout gaan zal ik het hier neerzetten. Zo mogelijk met filmmateriaal.
Het liggen ga ik ook op commando zetten, hij gaat namelijk direct liggen als ik met hem wandel in de sahara en hem daar de kans voor geef.
Voor het beeld erbij:

Dit filmpje omschrijft PRECIES timmy's karakter.

https://www.facebook.com/photo.php?v=58 ... =3&theater