Wat kunnen jullie pony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FireFlame

Wat kunnen jullie pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:22

Hallo leek me wel leuk om hier een verslag met foto's van kunstjes en vrijspringen neer te zetten. :j
Foto's van mij komen nog!
Spoiler:
PS: Als je foto's hebt van wandelen mag dat ook :))

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:48

Hoii,
Mijn paarden kunnen allebij kunstjes ^^
de Basis hebben we ze niet aangeleerd :o
we zijn meteen met wat grotere dingen begonnen wat ook prima kan.
Mijn pony kan op moment de Jambette en Buigen.
we zijn nu met Flemen wat ook al heel goed gaat.
Onze Tinker kan de Jambette en heel erg goed Flemen.
we zijn nu aan het bedenken wat we hem nu eens zullen leren :P

love_toska

Re: Wat kunnen jullie pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:55

mijn verzorg pony kan op commando flemen (;

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:59

Jambette
Afbeelding

Lopen zonder tuig, enkel halsring
Afbeelding

Steigeren
Afbeelding

AxelleRules

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:26

Ik ben nog maar net begonnen, maar nu kan mijn paardje flemen :D

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:31

Mijn shet kan een buiging
En op commando een rondje draaien
En flemen (we zijn nog maar net begonnen)
We zijn bezig met steigeren /3

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:33

die van mij kan zonder aanraken alleen met mijn stem achteruit en blijven gaan, jambette, en flemen.

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:42

mijne kan voetje op stemcomando, jambette, op het blok(+jambette), spagaat, klassieke buiging, compliment, 'vrij longeren' (longeren zonder touw in open veld), achterwaards op stemcommando, wijken op stemcommando, nagevelijk/opgericht mee stappen, draven en galoperen, kusje, flemen, de berggeit en blijven en komen op naamcommando. (waarschijnlijk ben ik wat vergeten maar ja) ik ga haar nog heel veel leren! mijn andere ponys kunnen trouwens ook de basis van vd. en vrijspringen heb ik tot nu toe tot de 1.15 ongeveer gedaan .. ik heb op t moment geen fotos. sorry

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:22

Even kijken hoor.

Vienna
gapen, flemen, gekke bek, nee schudden, ja knikken, inbuigen, voetje geven, jambette, spaanse pas, spaanse draf, spaanse galop, voorbenen kruisen, wijken, achterwaarts, achterwaarts volgen, rondje draaien, om me heen draven, spagaat, klassieke buiging, berggeit, compliment, knielen, liggen, platliggen, zitten, opzitten, begin op de rug liggen, steigeren met uitslaan, steigeren zonder uitslaan, lopend steigeren, bokken, capriole, courbette, met 2 benen naar voren springen, op commando over een hindernis, iets vasthouden, wegsturen en komen op commando, piaffe, begin passage, op het blok, jambette op hetblok, zitten + jambette

Silke
Flemen, nee schudden, ja knikken, inbuigen, koothappen, iets vasthouden, rits losmaken, dekje van rug trekken, iets vasthouden tijdens elke oefening, jas uittrekken, voetje, beentjes kruisen, jambette, spaanse pas, spaanse draf, wijken, achterwaarts, achterwaarts volgen, rondje draaien, om me heen draven, spagaat, klassieke buiging, compliment, knielen, liggen, platliggen, zitten, rugliggen, steigeren met uitslaan, steigeren zonder uitslaan, lopend steigeren, steigerpirouette, verzameld laag steigeren, voorbenen op mijn schouders leggen, bokken, capriole, courbette, ballotade, wegsturen en komen, piaffe, alles op het blok, buiging met gekruisde voorbenen, zitten + jambette

Nike
Flemen, nee schudden, hoofd scheef houden, jambette, spaanse pas, klassieke buiging, compliment, knielen, liggen, platliggen, zitten, steigeren, volgen

Evita
Jambette, voetjes geven, gapen, nee schudden, flemen, achteruit, spaanse pas, spagaat, klassieke buiging, compliment

borima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:25

ik ben nog niet zo lang bezig, maar die van mij kan voetje geven, flehmen en buigen. ik wil haar nu leren liggen en zitten

FireFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:22

Leuk allemaal

fjordje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:26

ik ben ook net begonnen en mijn pony kan al steigeren en jambette

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:45

Oja mijn pony kan nu ook rondje draaien op stem en de berggeit

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:47

fjordje6 schreef:

Je bent net begonnen en je pony kan al steigeren? Had je niet beter eerst de basis van VD kunnen doen? :=

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:48

fjordje6 schreef:

Is dat niet ontzettend gevaarlijk :oo
Eigenkeus natuurlijk maar het enige wat ik denk is domdomdom... :n

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:50

iza_viv schreef:
fjordje6 schreef:

Is dat niet ontzettend gevaarlijk :oo
Eigenkeus natuurlijk maar het enige wat ik denk is domdomdom... :n

Dat is eerlijk gezegd ook het eerste waar ik aan dacht.. -O-

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:54

Niks doms aan, ben het paard nu ook alles aan het leren, eerst longeren, dan jambette en steigeren langzaam uitvoeren.

Zijn gewoon toevallig twee dingen die ze goed oppakt en snel leert, voor de rest (dingen met haar hoofd) is ze nog wat te panisch.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:57

Beetje jammer dat iedere keer dat zo'n topic geopend wordt dat 1 op de 2 pony's al kan steigeren terwijl mensen nog geen eens een maandje bezig zijn.
Vroeger was het nog speciaal als een paard kon steigeren op commando en nu komt het zo vaak voorbij dat het gewoon 'saai' wordt. En het ergste is waarschijnlijk dat nog niet eens 1 op de 10 het goed doet :')

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:59

xSlvna schreef:
Niks doms aan, ben het paard nu ook alles aan het leren, eerst longeren, dan jambette en steigeren langzaam uitvoeren.

Zijn gewoon toevallig twee dingen die ze goed oppakt en snel leert, voor de rest (dingen met haar hoofd) is ze nog wat te panisch.

Er valt veel meer te doen dan dingen met het hoofd, Nikki heeft net een waslijst met oefeningen geplaatst die allemaal heel leuk zijn om te doen met je paard. Ik heb mijn pony pas na 2,5/3 jaar het steigeren geleerd en nu nog heb ik het gevoel dat hij nog niet helemaal klaar is in zijn training.
Het enige wat ik wil zeggen is: Let maar op straks pakt je paardje het te goed op. ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:02

Maar het steigeren gaat ook echt niet beter als het paard gapen, flemen, gekke bek, nee schudden, ja knikken, inbuigen, voetje geven, jambette, spaanse pas, spaanse draf, spaanse galop, voorbenen kruisen, wijken, achterwaarts, achterwaarts volgen, rondje draaien, om je heen draven, spagaat, klassieke buiging, berggeit, compliment, knielen, liggen, platliggen, zitten, opzitten, begin op de rug liggen, bokken, capriole, courbette, met 2 benen naar voren springen, op commando over een hindernis, iets vasthouden, wegsturen en komen op commando, piaffe, begin passage, op het blok, jambette op hetblok, zitten + jambette kan.

Zo, even het lijstje van Nikki genomen zonder de steigeroefeningen. :')

Anouskax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:09

mijn pony kan flemen , kusje geven , op het blok , schudden , buigen , begin spagaat , begin stijgeren.

en mijn paard kan kusje geven en schudden en begin buiging en begin klasieke buiging.

:)

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:53

xSlvna schreef:
Maar het steigeren gaat ook echt niet beter als het paard gapen, flemen, gekke bek, nee schudden, ja knikken, inbuigen, voetje geven, jambette, spaanse pas, spaanse draf, spaanse galop, voorbenen kruisen, wijken, achterwaarts, achterwaarts volgen, rondje draaien, om je heen draven, spagaat, klassieke buiging, berggeit, compliment, knielen, liggen, platliggen, zitten, opzitten, begin op de rug liggen, bokken, capriole, courbette, met 2 benen naar voren springen, op commando over een hindernis, iets vasthouden, wegsturen en komen op commando, piaffe, begin passage, op het blok, jambette op hetblok, zitten + jambette kan.

Zo, even het lijstje van Nikki genomen zonder de steigeroefeningen. :')

Maar je paard zal wel veel meer ervaring training hebben gehad en daar gaat het om ;)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:56

Kitty kan een beetje matje uitrollen. En vrijspringen ook, vandaag nog gedaan. Zal zo wat foto's plaatsen van het springen.

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:09

Spartan kan:
Kusje, flemen, ja knikken, nee schudden, alle 4 zn voetjes geven, jambette, spagaat, klasieke buiging, compliment, volgen, op het blok, wijken zonder druk, een rondje om me heem draaien, begin spaanse pas

En wil nu eers beginnen met liggen aanleren, spaanse pas helemaal aanleren en klasieke buiging op een kleiner commando zetten :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:46

~ Flemen
~ Bedelen (gekke bek)
~ Voedsel weigeren
~ Jambette
~ Spaanse pas
~ Spagaat
~ Achteruit lopen
~ Kusje
~ Rondje draaien
~ Nee schudden
~ Op het blok
~ Tuigloos rijden
~ Begin compliment
~ Begin buiging

Ik ben nu ongeveer 1 jaar bezig waarvan ik 3/4 maanden heb stilgezet omdat die de jambette tegen me ging gebruiken.
Toen die het niet meer deed helemaal opnieuw geleerd (hij herkende het nog een beetje) en nu maakt die er geen gebruik van.
Ben bezig met het leren liggen, steigeren begin ik nog lang niet aan vind het maar een gevaarlijk
oefening ..

http://www.youtube.com/watch?v=bGfV1Yjfy0Q
Hij was zo druk omdat die 3 dagen stil had gestaan + net verhuisd.
Krijg elke 2/3 weken grondwerk les en dat helpt best wel :j
Wil over 2 maanden 1 keer in de maand grondwerk les doen en 1 keer in de maand vrijheidsdressuur les.