Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ijslandfan schreef:Heb je begrepen waar t om gaat? Het is geen baansleper.. het is een trainingsmethode voor renpaarden.
En voor heeeeeeele luie trainers.
Doodeng zo'n ding. Ideaal voor brave paarden, maar ik wil niet weten wat er gebeurt als er een de kolder in zn kop krijgt of onderuit gaat.
Beetje raar ding vind ik het wel.
Petra_O schreef:Ik mis hier heel erg een stukje ruitergevoel. Een ervaren ruiter voelt direct als een paard niet lekker loopt, of geen energie heeft, of ongewoon traag is bijvoorbeeld. Zo'n machine trekt het paard gewoon kritiekloos vooruit... Vind het erg onpersoonlijk en geestdodend voor een paard.
MarlindeRooz schreef:Ik zou liever zien dat ze die beestjes tot minimaal 4,5 laten staan en dat het een keer om de paarden gaat draaien ipv om het geld.
daffie1986 schreef:MarlindeRooz schreef:Ik zou liever zien dat ze die beestjes tot minimaal 4,5 laten staan en dat het een keer om de paarden gaat draaien ipv om het geld.
Achjah, want de dressuurpaarden zijn ook wedstrijd vrij tot dat ze 4,5 zijn.
Ik zeg niet dat ik racen goedkeur met 2 jaar, laat dat duidelijk zijn. Het is alleen wel zo dat er ooit bedacht is om de klassieke races die het meeste geld opbrengen en het belangrijkste zijn te organiseren voor 2 -jarige. Iedereen kijkt altijd de trainers/jockey's/eigenaaren aan terwijl het door de organisaties niet veranderd wordt of zoals in sommige landen het geval, dat de overheid de wet niet aanpast.