[AR] ervaringen met lemerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lil1993

ervaringen met lemerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 23:34

ervaringen met Lemerij twee wieler?

is de kwaliteit goed en de levertijd?

vijftelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:57

Ik ben sinds een jaar in het bezit van een tweewieler van de Lemerij.
Heb deze nog gekocht toen de heer Boomkamp eigenaar was.
Het is een super tweewieler die vergelijkbaar is met de tweewieler van Kraay.
Alle optie zijn mogelijk; zo heb ik gekozen voor grotere wielen (21 inch) en de 'klassieke' bladvering.
Ook de kleur was zelf te bepalen. Echter is de tweewieler ook te verkrijgen met de momenteel veel geziene luchtvering. De levertijd was vlot, 8 weken was aangegeven maar ik had de wagen met 7 weken al in huis. Ook de service na tijd was erg goed, ik heb de boompjes iets bij laten buigen zodat de tweewieler beter in balans te brengen was in combi met mijn pony.
'k Weet natuurlijk niet of de huidige eigenaren dezelfde service leveren maar de tweewieler is top!

Maaik

Re: ervaringen met lemerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:29

Ik heb de mijne gisteren binnen gekregen. Service is echt super! Van het weekend zal ik m voor het eerst achter m'n pony zetten dus kan nu nog niks erover zeggen hoe ie in gebruik is. Ik heb de luchtvering variant met 19" wielen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:08

Ik heb in december mijn nieuwe wagen gekregen. Alles super geregeld. Krijg helaas nog wat dingen nageleverd, dat laat wel wat op zich wachten. Maar op zich prima! En prachtige wagens. Gisteren helaas ongeluk gehad met mijn nieuwe wagen, maar hij is super degelijk, is maar heel weinig kapot gelukkig.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:40

Ojee Tine, niks ernstigs hoop ik. Ongeluk met je 2-wieler?

Ik heb geen ervaring met de Lemerij. Succes met het maken van je keuze.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:07

Ik heb geen tweewieler hoor. Nee met mijn nieuwe wagen van de Lemerij. Menster heeft wat blauwe plekken, paard twee dikke achterbenen, tuig is kapot (stiksel is op paar plaatsen los, gelukkig niets afgescheurd) en kar heeft verbogen linker lamoen.

Maar er had dus veel meer kapot kunnen zijn, dus dat viel erg mee, want hij is op zijn kant door de bak meegesleurd.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:26

Ik heb in 2007 een tweewieler gehad van de Lemerij. Erg mooi ding, maar ik had te weinig ervaring om te zien dat hij veel te groot was voor mijn fjord. Waardoor hij dus drukplekken kreeg etc. In 2008 heb ik een 4 wielige wagen gekocht.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:02

Bij ons op de rijvereniging rijden een aantal mensen met een kar van de Lemerij. Stuk voor stuk zijn ze enthousiast.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:48

Hoi, hier ook een twee wieler van de Lemerij.
Ik heb de wagen in de zomer van 2013 bij Bennie Boomkamp gekocht.
Mocht zelf de kleur uit zoeken etc. Makkelijk in balans te hangen, enbladvering.
Vrij vlotte levering. En wat ik erg leuk vond was dat ik een foto kreeg toen de wagen klaar was.
Mijn pony loopt er super fijn voor.
Wil je dat ik ook een foto plaats ?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:32

:o had de foto per ongeluk dubbel geplaatst... sorry
Laatst bijgewerkt door nobje op 10-02-14 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:32

Mijn 2 wieler,

Afbeelding

Afbeelding

En zo ziet het wagentje er van bovenaf uit, En met de bomen eraan.
Verder een goede service, en een fijn rijdende wagen. Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de andere 2 wielers van de Lemerij. Wat ik zelf erg mooi vind is het grote wiel. En de op en afstapjes die aan de wagen zitten.

Afbeelding

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:49

Wat ik mij even off topic afvraag.
Nobje, met jouw sulky achterop de trailer is de kentekenplaat niet meer zichtbaar. Volgens mij mag je zo niet rijden.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:49

Mooie sulky zeg, en mooi zo aan je trailer! Dat gaat helaas neit met een vierwieler ;-)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:01

jorika1986 schreef:
Nobje, met jouw sulky achterop de trailer is de kentekenplaat niet meer zichtbaar. Volgens mij mag je zo niet rijden.

&

Marg
Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:49

Mooie sulky zeg, en mooi zo aan je trailer! Dat gaat helaas neit met een vierwieler ;-)

Hoi Jorika,1968. Ik heb een extra kenteken plaat voor de koetsen drager.
Je mag inderdaad zo niet rijden. Maar ik wilde graag een foto maken destijds voor meneer Boomkamp. En heb toen de kenteken plaat er even afgehaald (voor de foto).
De kenteken plaat heeft een paar gaatjes met haakjes. En die haak ik dan aan het uitstekende deel van mijn twee wieler.
De koetsendrager is trouwens van Hans van der Mee.
Maar ik geloof dat ze zelf ook koetsendragers kunnen maken voor 2 wielers..

Hoi Marg, Dank je voor het compliment, nee met een vierwieler heb je een koetsen trailer nodig met zo een platform aan de voorkant, of toch maar op de aanhanger ?.
Dat was ook een overweging om bij meneer Boomkamp voor een twee wieler te gaan.
Omdat je die mee kan nemen achter aan de klep van je trailer op zo een koetsenrek.
Maar ik merk dat deze twee wieler voor mij te zwaar is om er alleen op te zetten. Dus als ik alleen onderweg ga of geen hulp voor het laden heb neem ik de sulky mee...
De twee wieler is voor 2 personen... en de sulky is alleen een buizenframe, en daar kan ik alleen maar in mijn eentje op zitten. Maar het voordeel is, die kan ik er ook alleen op prutsen om zo maar te zeggen.

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 01:06

Mag ik dan vragen, welke kleur kentekenplaat je dan moet hebben.
De witte of de gele !!
Groetjes Ingrid.

nobje schreef:
jorika1986 schreef:

&

Marg
Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:49

Hoi Jorika,1968. Ik heb een extra kenteken plaat voor de koetsen drager.
Je mag inderdaad zo niet rijden. Maar ik wilde graag een foto maken destijds voor meneer Boomkamp. En heb toen de kenteken plaat er even afgehaald (voor de foto).
De kenteken plaat heeft een paar gaatjes met haakjes. En die haak ik dan aan het uitstekende deel van mijn twee wieler.
De koetsendrager is trouwens van Hans van der Mee.
Maar ik geloof dat ze zelf ook koetsendragers kunnen maken voor 2 wielers..

Hoi Marg, Dank je voor het compliment, nee met een vierwieler heb je een koetsen trailer nodig met zo een platform aan de voorkant, of toch maar op de aanhanger ?.
Dat was ook een overweging om bij meneer Boomkamp voor een twee wieler te gaan.
Omdat je die mee kan nemen achter aan de klep van je trailer op zo een koetsenrek.
Maar ik merk dat deze twee wieler voor mij te zwaar is om er alleen op te zetten. Dus als ik alleen onderweg ga of geen hulp voor het laden heb neem ik de sulky mee...
De twee wieler is voor 2 personen... en de sulky is alleen een buizenframe, en daar kan ik alleen maar in mijn eentje op zitten. Maar het voordeel is, die kan ik er ook alleen op prutsen om zo maar te zeggen.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:51

stalQuoVadis schreef:
Mag ik dan vragen, welke kleur kentekenplaat je dan moet hebben.
De witte of de gele !!
Groetjes Ingrid.

nobje schreef:

.

Hoi, ik heb er een witte kenteken plaat op zitten...
Maar toen ik de foto maakte had ik hem er nog niet aan bevestigd.

En ik steek net geen meter uit naar achteren met mijn bank leuning.. anders zou je er ook nog een markering aan moeten hangen of de bank eraf moeten halen. Maar dat hoeft gelukkig niet.. een paar goede spanbanden, kenteken plaat zichtbaar, en niet meer uitsteken dan 1 meter maakt dat ik er zo mee op pad kan.
dus daar ben ik erg blij mee.