Vooral je zelf niet moe maken door terug te trekken. Loop desnoods 'mee', zet een stukje af in de bak waardoor ze niet kan gaan hangen enz. Wees zelf slimmer dan je paard. Ik heb het ook opgelost zien te krijgen bij enkele pony's. Je eigen lichaamshouding is ook belangrijk. Succes.
Ik zou twee dekens nemen voortaan. Dan kan hij de deken niet naar zich toe trekken.
proudmama
Geplaatst: 27-01-14 21:12
Longeerlijn door de bitring halen en vastmaken aan de gesp van longeersingel of zadel. Buiten dat je zo meer stelling krijgt rem je ze ook wat af. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je zo hard gaat trekken ...
Kan je geen cirkel uitzetten in de bak? dan is het voor jou wat makkelijker en kan je je concentreren op je houding. Je kan iemand met wat meer ervaring vragen je te helpen.
Dit is een kwestie van trainen, het naar buiten vallen en dus trekken aan de lijn is een gebrek aan kracht. Dit kan je oplossen door met dubbele lijnen te longeren of door een longeercirkel uit te zetten.
ElsRoosje
Geplaatst: 27-01-14 21:20
tossielove schreef:
Ze maakte de cirkel steeds groter? Gaat het nu wel goed?
een tijdje daarna was ze erg opstandig aan de longe, gaat nu prima! ze loopt braaf en ze trekt niet aan het touw (ik ook niet )
Sabbientje
Geplaatst: 27-01-14 21:29
Meestal komt trekken voort uit een balans probleem aan de lijn. Als het mogelijk is zou je een stukje af kunnen zetten, om hem zo te helpen. Verder kun je oefenen met volte sluiten en weer groter maken. Wel zorgen dat JIJ de controle hebt over het groter/ kleiner maken van de cirkel.
verder wat mijn voorganger zegt, met dubbele lijn longeren. Hiermee ondersteun je de buitenkant zodat hij minder makkelijk over de schouder naar buiten kan vallen.
Als je paard echt trekt, en dan bedoel ik dat hij ineens de andere kant op zou rennen, dan zou je de lijn door de bitring kunnen doen, dan over het hoofd en aan de andere kant van het hoofd weer vast aan de bitring. Dit werkt behoorlijk sterk in, dus hier zou ik wel mee uitkijken. (als het paard dan trekt trekt hij het bit strakker in zijn mond) Dat heeft bij mijn vorige merrie wel geholpen, maar die was erg eigenzinnig Als die de kans kreeg liet ze je skiën door de bak.... (en dat had weinig met balans te maken, meer met mogelijkheden die ze had om te gaan freeweelen)
mijn pony (shet) trekt ook wel vaak tijden het longeren. gelukkig niet meer zo vaak omdat ik het steeds vaker doe en vaak ook afwissel van stemcommados tot dubbele longe enzo zo heeft ze wat meer te doen misschien een tip
DexterM
Geplaatst: 28-01-14 22:47
Dabo schreef:
Ik zou hem niet meer uit logeren doen dan
Haha.
Serieus...heb je veel ervaring met longeren? Iemand die je een paar keer kan helpen? Proberen niet terug te trekken, maar spelen met de lijn als het ware, steeds stukken ontspannen. Zou denk ik proberen om met prikpaaltjes een stuk af te zetten. Daar help je jezelf en paard mee. Na een tijdje is het miss niet meer nodig. Succes
Ik longeer ook wel eens met dubbele lijnen. Op de ene hand valt ze naar buiten, die is makkelijk te corrigeren, maar op de andere hand valt ze naar binnen. Hoe kan ik zorgen dat ze dan weer de volte wat groter maakt? Als ik dat met de longe probeer te corrigeren gaat ze helemaal scheef lopen....