Mijn paardje heeft een blessure aan haar achterbeen en moet 6 weken rust houden. Alleen wil ze altijd erg graag wat doen als ik kom. Natuurlijk ga ik haar wel lekker poetsen enzo, maar ze wordt vaak gewoon chagarijnig als ze niet geprikkeld wordt.
Dus dacht ik, dan kunnen we wel VD gaan doen?
Nu ben ik alleen vrij inspriratieloos als het aankomt op VD kunstjes. Het moet natuurlijk wel iets zijn waarbij ze haar achterhand eigenlijk niet gebruikt. En de voorbenen/ het hoofd zijn volgens mij best beperkt qua mogelijkheden.
- Ze kan al op het blok (maar die valt nu af ivm acherhand, ze gaat altijd half in levade als ze op het blok gaat, dus dat mag ze echt niet).
- Voetje geven kan ze ook een beetje, dus die kan ik verder uitwerken.
- Kusje geven kan ze ook.
Tsja, wat blijft er dan over?
- Ja knikken is grappig.
- Flemen (al moet ik even uitzoeken hoe ik dat aan leer, maar dat komt goed).
- Gapen
En verder vind ik tig miljoen oefeningen, maar ik vindt dat ze daar dan toch teveel heer achterhand mee moet gebruiken, en dat mag ze niet (denk aan buigen, compliment, steigeren etc).
Ik zat te denken aan voetje geven uitbreiden naar Spaanse pas, maar dan moet dat op zo'n manier dat ze haar achterhand niet meer gebruikt dan ze normaal in stap doet. Dus ik denk dat het verstandiger is om de Spaanse pas over te slaan, voor de zekerheid.
Wat voor dingen kan ik dan nog meer doen, om mijn paardje happy te houden de komende 6 weken?