[AR] Tweespan voor tweewieler

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Tweespan voor tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 12:05

Hey,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een tweespan voor een tweewieler. Er zijn verschillende merken tweewielers waar dit tegenwoordig bij mogelijk is.

Ik rij zelf met een Van der Mee (en ben er nog super gelukkig mee) met een Welsh A. De tweede pony staat klaar om beleerd te worden. En het kriebelt dus wel een beetje om tweespan te gaan rijden.

Wat zijn jullie ervaringen? Hoe zit dit met de balans. Rijd dit qua gevoel/comfort hetzelfde als met een enkelspan ervoor? Hoe gemakkelijk/moeilijk is het om de tweewieler te wisselen tussen enkelspan en tweespan? Zijn er speciale eisen aan het tuig? Andere dingen waar ik rekening moet mee houden?

Als er iemand dit systeem zou hebben en mij eens mee zou willen nemen op proefrit, zou ik dit ten zeerste appreciëren.

Alvast bedankt,

Babs

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:11

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:26

het kan wel, hca maakt dat op verzoek.
Ik denk dat van der mee daar ook wel één passend hulp stuk voor kan maken.
Ik reed met 2 shetten met een hca sulky voor shetlanders, ging prima, maar vind het niet comfortabel, en was meer voor het betere buitenrij werk..niets dressuurmatigs.
Balans is een lastig iets.
persoonlijk zou ik één tweespan liever voor een fijne 4wieler zetten.

Soms zie je ook wel eens een friese sjees met een 2 span ervoor. Even googelen en dan vind je vast een foto.

b485

Re: Tweespan voor tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 10:20

@Janouk: dat topic had ik al doorgenomen en foto's gezien.

@Biancacoo: op welk gebied was het dan niet comfortabel?

Mijn bedoeling is sowieso niet om er wedstrijden mee te gaan rijden. Enkel voor buitenritten. En dan nog voor 80% over verharde weg.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:22

Ik vraag me wel af of er zoveel verschil in zit met enkelspan, volgens mij kan je het haast hetzelfde afstellen zodat hij gewoon goed in balans hangt(zoals in enkelspan). Zeker tegenwoordig en een van der Mee! Helaas heb ik hier verder geen ervaring mee ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:34

Zag toevallig dat cavelier dit ook op zijn website heeft staan bij zijn tweewielers.
Zou er ook wel graag wat meer over willen weten.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:04

ik heb ook een luxe van der mee tweewieler. echt super. je kunt ze bij v/d mee om laten bouwen zodat je er ook tweespan mee kunt rijden. we hebben dit ook overwogen voor ons 2-span maar aangezien onze pony's erg fanatiek zijn op ritten met andere paarden vind ik hem hiervoor te licht.
daarvoor toch een vierwielige wagen.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:40

Biancacoo schreef:
het kan wel, hca maakt dat op verzoek.
Ik denk dat van der mee daar ook wel één passend hulp stuk voor kan maken.
Ik reed met 2 shetten met een hca sulky voor shetlanders, ging prima, maar vind het niet comfortabel, en was meer voor het betere buitenrij werk..niets dressuurmatigs.
Balans is een lastig iets.
persoonlijk zou ik één tweespan liever voor een fijne 4wieler zetten.

Soms zie je ook wel eens een friese sjees met een 2 span ervoor. Even googelen en dan vind je vast een foto.

Hoi hoi,ik heb de twee wieler van Biancacoo, destijds overgenomen. Inclusief de twee span boom. En ik sluit me helemaalbij haar quote aan. In mijn profiel staat wel een foto. En als ik vanavond de PC nog in handen heb zal ik wel een extra foto plaatsen.

Maar 1 tip..voor het comfort zou ik het niet doen. Leuk is het wel. *D

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:55

Ik heb ook een van der Mee, maar geen ervaring met tweespan ervoor. Zou wel leuk zijn!