[AR] ervaring met een cavalier 4 wieler?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

ervaring met een cavalier 4 wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:27

Ik heb zojuist een cavalier 4 wieler gekocht, zondag ga ik hem halen. Gewicht is 100 kg en spoorbreedte 117 cm, en mijn super shet van 1.05 maakt de overstap van sulky cavalettie naar deze wagen, vind het best een beetje spannend.
Ben benieuwd naar de ervaring van mensen met zo'n zelfde wagentje, als het lukt met foto!
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Dennis

Re: ervaring met een cavalier 4 wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:28

Cavalier heeft meerdere types 4wielers. Reacties over de zelfde zal je alleen krijgen als je zelf laat zien welk type je hebt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:56

Ik heb een, type Pinto. Ben er heel erg tevreden over.

Afbeelding

Afbeelding

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:02

Ik heb ook een pinto. Een nieuwe met spoorbreedte 1.25 m. Dus een maatjr groter dan jij hebt. Ben er tot nu toe ook tevreden over. Pony iets minder want deze is een stuk zwaarder dan de sulky die we eerst hadden. En daar moet ze echt aan wennen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:10

Misschien vind je hier nog wat info en ervaringen.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:19

Ok super bedankt allemaal tot nog toe! Foto's blijven welkom ; )

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:18

Ik heb ook een Cavalier recreatiemarathonwagen. Caitlyn, de shet die ervoor stond, is rond de 1.15 cm en trok hem met gemak. Enkel in de bak is het natuurlijk wel wat zwaarder dan op de weg :) Je kan om te wennen bijvoorbeeld eerst op de weg/pad mennen en pas later in de bak. Het model van de Cavalier weet ik niet, maar ik denk dat het ook een Pinto is. Ook marathons mee gereden, ging super. Momenteel heb ik er geen pony voor, maar ik hou wel mooi mijn wagentje voor wie weet in de toekomst :) Volgens mij zijn deze niet geschikt voor de eisen die nu gesteld worden aan marathonwagens ivm de spoorbreedte, maar dat maakt de wagentjes niet minder voor recreatief gebruik.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:56

Mijn pinto heeft spoorbreedte van 127, dus wel geschikt voor de marathon. Mijn pony (1.14) is dat echter niet, die zou dat niet aankunnen. Minimarathon lukt wel gelukkig.

Stilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:02

Hier ook een 4 wieler van Cavalier.
Prima wagentje, mijn pony van 1.10 m trok hem met gemak.

Afbeelding

HIj staat te koop, niet omdat hij niet beviel maar omdat mijn pony verhuisd is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:03

Afbeelding
Dit is mijn Cavalier marathonwagen :)
Super fijne wagen!

Met mijn tweespan ervoor:
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:52

Een stalgenootje van mij heeft ook een Cavalier, welk type weet ik niet. Ze heeft daar (recreatief) een tweespan Dartmoors voor, maar met beiden wordt ook recreatief enkelspan gereden. Het is een erg fijn wagentje en zij is er volgens mij dan ook heel tevreden over. Ik stuur je een foto per pb.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 14:36

Superleuk al die foto,s, ik ga idd niet in de bak, is echt te zwaar voor mijn merrie. Ze staat goed in conditie, maar toch omdat het in ene wat zwaarder is, gaan we eerst even op het erf oefenen voor we de weg op gaan. We zitten vlakbij een stuk bos met open stukken, dus aan locatie geen gebrek!
Blijf vooral foto,s sturen vind echt heel leuk.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 14:46

MaiNat schreef:
Ik heb ook een Cavalier recreatiemarathonwagen. Caitlyn, de shet die ervoor stond, is rond de 1.15 cm en trok hem met gemak. Enkel in de bak is het natuurlijk wel wat zwaarder dan op de weg :) Je kan om te wennen bijvoorbeeld eerst op de weg/pad mennen en pas later in de bak. Het model van de Cavalier weet ik niet, maar ik denk dat het ook een Pinto is. Ook marathons mee gereden, ging super. Momenteel heb ik er geen pony voor, maar ik hou wel mooi mijn wagentje voor wie weet in de toekomst :) Volgens mij zijn deze niet geschikt voor de eisen die nu gesteld worden aan marathonwagens ivm de spoorbreedte, maar dat maakt de wagentjes niet minder voor recreatief gebruik.
[ Afbeelding ]

Dit komt een beetje in de buurt van wat ik heb aangeschaft, ik rij recreatief, heb wel menles maar rij geen wedstrijden, dus de maten maken mij niet uit. Mooi wagentje heb je! leuke pony ook, groot 115!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 14:50

tine10 schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

bedankt voor de foto! Wat een mooie aanspanning en mooie pony!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:16

Tolbergfan schreef:
tine10 schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

bedankt voor de foto! Wat een mooie aanspanning en mooie pony!

Dank je! Mijn pony is 1.14 en inmiddels 20 jaar oud. De vorige wagen was bijna 100 kg zwaarder (bleek zwaarder dan beloofd) Sinds ik deze heb vliegen de winstpunten binnen. Maar op lang gras, zware bodem heeft hij het wel zwaar hoor. Op de weg geen enkel probleem.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:56

Tolbergfan schreef:
MaiNat schreef:

Dit komt een beetje in de buurt van wat ik heb aangeschaft, ik rij recreatief, heb wel menles maar rij geen wedstrijden, dus de maten maken mij niet uit. Mooi wagentje heb je! leuke pony ook, groot 115!

Dank je :D ja, Caitlyn heb ik niet meer maar was 100% shetgefokt, maar idd heel erg groot geworden, denk zelfs wel groter dan 1.15 cm zelfs. Maar jij ook veel plezier met je wagentje, en ook snel foto's posten van jouw aanspanning :D En idd om de overstap van sulky naar vierwielig wagentje te maken dan kan je het lichter maken door misschien mee te helpen op het moment dat hij echt moet trekken van stilstand naar stap (dus niet met teveel mensen op de wagen). Als ze eenmaal rollen dan gaan ze wel en is het niet zo zwaar ;) De eerste keren dat zij ervoor stond (was wel gewend aan een lichter vierwielig houten wagentje/wagonette) gingen we ook buitenrijden en op het pad ipv in de bak. En later dit uitbreiden naar 10 minuutjes in de bak en zo verder :) net wat de pony zelf aangeeft. Succes :D

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:46

Dank voor tip, mijn merrie staat in goede conditie, wij rijden vaak in het bos. Maar we beginnen voor de zekerheid op het erf, de wagen weegt 100 kg en rolt heel makkelijk weg. Kleine rondjes en langzaam opbouwen met gewicht. Komt helemaal goed!