[AR] Ideal Leather Tech Australisch Noten/ chesnut

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Ideal Leather Tech Australisch Noten/ chesnut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 13:33

Hee All,

N.A.V. Topic

Door het bos van GOOGLE , ben ik compleet kleuren blind in het 'ideal kleurenpalet' ;( . Ik wil graag weten 'welke' kleur australisch notenbruin is en 'welke' kleur chesnut. Aangezien het eveneens uit bovenstaand topic niet duidelijk is geworden.

Voor mijn bruine merrie ben ik opzoek naar een bruin IDEAL LEATHER TECH.

Ideal geeft aan dat dit tuig te bestellen is in: Kleur: zwart - zwart/london - australisch notenbruin - chestnut

Ik ben inmiddels 10-tallen afbeeldingen verder, maar het begint er op te lijken dat de plaasters ook beide benamingen toekennen aan beiden tuig kleuren.

Chesnut:
Chesnut donker

Eveneens Chesnut:
Chesnut licht

Waarom ik dit zo probeer?
-Divoza heeft enkel zwart op voorraad.
-De Lemerij had onlangs nog geen voorraad daar ze pas recent dealer waren.
-Engelbertink (Habrinkhoek had ook geen bruine voorraden, wel te bestellen)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:52

Heb je al eens bij www.demenner.nl gekeken? Ook een dealer van Ideal, komt zelfs aan huis passen als je dat wil.

En als ik hier kijk:
http://www.demenner.nl/tuigen/ideal-equ ... t5d39Lb-t8

Zie ik overigens maar 3 beschikbare kleuren? Zwart, Zwart/'london' (zwart met bruin onderlegd) en bruin, wat ze daar 'Chestnut' noemen.

Kan het niet zo zijn dat de benamingen 'Chestnut' en '(australisch) notenbruin' door elkaar worden gebruikt, maar men er het zelfde mee bedoeld?

Het andere tuig van Ideal, het Luxe marathon tuig, is wél in 4 kleuren verkrijgbaar, althans, volgens de menner:
http://www.demenner.nl/tuigen/ideal-equ ... t5ektLb-t8

nl. zwart, zwart/bruin onderlegd, Oilpullup of Chestnut.

Misschien kun je de menner benaderen en vragen naar het verschil tussen (australisch) notenbruin en chestnut, en eventuele voorbeelden daarvan?

Persoonlijk dénk ik, dat notenbruin een slag donkerder is (chocobruin) dan chestnut, chestnut is volgens mij wat lichter en meer richting cognac-kleur?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 14:17

JoyCiej007 schreef:
Heb je al eens bij http://www.demenner.nl gekeken? Ook een dealer van Ideal, komt zelfs aan huis passen als je dat wil.

En als ik hier kijk:
http://www.demenner.nl/tuigen/ideal-equ ... t5d39Lb-t8

Zie ik overigens maar 3 beschikbare kleuren? Zwart, Zwart/'london' (zwart met bruin onderlegd) en bruin, wat ze daar 'Chestnut' noemen.

Kan het niet zo zijn dat de benamingen 'Chestnut' en '(australisch) notenbruin' door elkaar worden gebruikt, maar men er het zelfde mee bedoeld?

Het andere tuig van Ideal, het Luxe marathon tuig, is wél in 4 kleuren verkrijgbaar, althans, volgens de menner:
http://www.demenner.nl/tuigen/ideal-equ ... t5ektLb-t8

nl. zwart, zwart/bruin onderlegd, Oilpullup of Chestnut.

Misschien kun je de menner benaderen en vragen naar het verschil tussen (australisch) notenbruin en chestnut, en eventuele voorbeelden daarvan?

Persoonlijk dénk ik, dat notenbruin een slag donkerder is (chocobruin) dan chestnut, chestnut is volgens mij wat lichter en meer richting cognac-kleur?

Ideal geeft aan dat er vier kleuren zijn website link, vandaar dat ik er ook vanuit ga dat dit het kleurschil verklaard.

De website van de menner heb ik ook bekeken en inderdaad ook gezien dat zij 3 kleuren bieden. Helaas zitten zij 280 km retour vanaf hier (= E85 voorrij kosten km vergoeding). Die optie valt voor mij dus af, aangezien er best wat dealer schappen hier in de regio zitten (al dan niet dat ze het tuig moeten bestellen).

Wbt die slag donkerder kun je best wel eens gelijk hebben! Van de chesnut is nml wel een RAL kleur bekend en dat komt best over een. :Y)

Contact gehad met IDEAL *\o/* Super service!

Citaat:
Wij hebben leathertech tuigen in Zwart zwart/bruin Geheel bruin en chestnut ( deze tuigen zijn niet altijd leverbaar omdat wij bijna alleen de zwarte kleur op voorraad houden ) Ik zal vanmiddag en/of morgen een aantal fotos door mailen met de kleuren, mocht je het beter willen zien dan wil ik jou vragen welke zaak het dichts bij jou is zodat wij daar kleur stalen naar toe kunnen sturen zodat je de kleur goed kan bekijken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:39

Ik heb chesnut :j
Afbeelding
Al is deze al gebruitk dus wel donkerder dan dat ie is als je m net koopt/besteld. :j

Notenbruin is donkerbruin :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:48

Ochja, da's waar ook dat jij 'm had! Helemaal niet aan gedacht.

Hej Mel, doe dat tuig 'ns in de verkoop :o <3

Kun jij dat menschort nog van me overnemen :')

MelanieB

Re: Ideal Leather Tech Australisch Noten/ chesnut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:34

Ik krijg al pbtjes, maar nee deze gaat niet weg :P
Is m'n wedstrijdtuig :9

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:03

-O- dat dacht ik al. :')
krijg je zelfs al pb's? _O- sorry dat was m'n bedoeling niet O:)

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:13

kvind die chestnut en notenbruin ook veel mooier dan de zwart.
ik zou ook niet weten welke kleur kiezen.
ben er wel naar op zoek voor mijn haflinger.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:11

Leathertech is er ook in de kleur oilpulled, want die heb ik. Dit is weer een andere kleur donkerbruin dan notenbruin. En met lichtbruin onderlegd. Chestnut is inderdaad wat lichter van kleur.
Oilpulled is er pas een half jaar ofzo, wel lange levertijd, moest er zelf ongeveer 14 weken op wachten. De menner kan het in ieder geval leveren ;) heb haar beloofd wat mooie fotos van ons tuig op de pony's te maken, maar het is steeds zo'n prutweer.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sumic op 22-01-14 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:16

notenbruin is de donkere versie en chestnut idd de lichtere zoals hier boven al vermeld.
de reden dat het wel eens door elkaar word gegooid is het verschil in kleur van een nieuw en een gebruikt (geolied) tuig.
de chestnut is nieuw vrij licht maar door het gebruik en het oliën/vetten van het tuig word het een stuk donkerder, het komt dan weer in de buurt van een nieuw notenbruin tuig (welke uiteraard ook donkerder kleurt bij gebruik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:17

Notenbruine:

Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:22

ik heb ook australisch noten bruin:
Afbeelding

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 02:35

waw wat een mooie tuigen.