[AR] Welk tuig past bij ons?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Welk tuig past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 07:09

Beste bokkers.

Ik hoop dat jullie advies voor me hebben.
Nu ik zeker weet dat we mennen toch wel heel erg leuk vinden ben ik op zoek naar een goed passend tuig voor mijn grote D pony.
Geen probleem zou je denken. Maar pablo heeft lastige maten.

Hij is niet groot (D pony) een gedrongen pony, maar wel erg breed.
Momenteel gebruik ik een ideal tuig van mijn instructrice, maat full, en dat gaat wel, maar is op sommige plekken eigenlijk net te lang, alles staat op het kleinste gaatje, en zou op sommige plekken nog iets kleiner mogen. Om nu in de bak te rijden is dat geen probleem, maar als we echt de weg op gaan, en langere ritten maken wil ik dat het perfect past.
Maar in de breedte heeft hij die full echt wel nodig.

Verder hebben we denk ik een anatomisch gevormd borsttuig nodig, want het gewone borsttuig ligt ook net niet lekker, gewoon omdat alles zo dicht op elkaar zit.

Een tuig op maat laten maken vind ik nogal prijzig.

Waar ben ik nu eigenlijk naar op zoek :D Nou, naar een tuig Cob wat erg breed valt, of een full die kort valt.

Wat zijn jullie ervaringen?

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:13

Had voor mijn brede, d pony met korte rug een ideal maat cob. Zat perfect.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:30

Ideal kan je laten samenstellen. Janouk heeft ook een Cob maat, maar sommige onderdelen zijn full.

Ymor

Re: Welk tuig past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:44

Demenner.nl komt aan huis en past ook het hele tuig aan op de pony. Als het moet krijg je een shetlandhoofdstel met een full schoftje en een cob broek.. Echt een aanrader!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:26

Ymor schreef:
Demenner.nl komt aan huis en past ook het hele tuig aan op de pony. Als het moet krijg je een shetlandhoofdstel met een full schoftje en een cob broek.. Echt een aanrader!

:j Daar zou ik inderdaad voor gaan, zij levert dus ook Ideal en die heeft alle onderdelen ook los verkrijgbaar in diverse maten. Zou dus best kunnen dat je een borsttuig maat full neemt, met andere onderdelen weer in maat cob.

Wat je precies nodig hebt in welke maat is uiteindelijk toch echt een kwestie van passen.

Geen dure oplossing dus, je betaalt vrijwel hetzelfde als een gewoon nieuw tuig, alleen betaal je haar volgens mij wel een (klein) bedrag om tuigen te komen passen.

Olikea

Re: Welk tuig past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 16:55

Bedankt voor de tips, ik ga eens contact opnemen met demenner.