Vrijheidsdresuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pablo1999

Vrijheidsdresuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 10:48

Ik vind het leuk om soms is vrij heidsdresuur te gaan doen.

Maar vind het moeilijk om verder te gaan.

Mijn pony kan kusje geven (soms iets te hard) kan voetje geven en een beetje buigen.

Achter me aan lopen kan die maar doet die alleen als er niks anders interessants te zien is.

Ik zou de basis er iets meer in willen hebben dat die achter me aan loopt als ik het wil niet als hij tijd heeft en draven doet die niet acht me aan en galop ook niet behalve als hij weet dat ik snoep of iets eetbaars mee heb in mijn zak maar dan wel met zijn oren net niet plat in zijn nek en gaat dan om mij heen rennen of inmijn zakken voelen.

Wat kan ik doen?

NikkivanOlst

Re: Vrijheidsdresuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:12

Je zou een boek kunnen lezen, les kunnen nemen, sowieso je verdiepen in wat je precies doet en waarom :)

Het in de zakken voelen en 'hard' kusjes geven is iets wat je zeker aan moet pakken, het kan namelijk van voelen en lomp kusje geven naar gericht happen gaan :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:15

Je moet sowieso de trucjes rustig uitwerken en bij een kusje steeds meer werken naar een echt kusje en dat opgegeven moment alleen belonen.
En begin sowieso met een halster aan met mee lopen.. waar wil je haar hebben lopen.. naast je? achter je? werk ook dat rustig uit .
En begin gewoon bij kleine dingen.. zoals : achteruit een pioonetje omgooien, wijken.. :)
en ook echt belonen wanneer jij vind dat het goed is.. want als hij/zij gewoon kunstje begint te doen.. en jij het beloont raakt de pony misschien in de war, en gaat ook echt schooien
Succes :D

pablo1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 18:21

Dat weet ik maar als ik geen snoepjes heb dan doet die gewoon een goed kusje en bijten gaat die niet doen want hij doet het al vanaf het begin dat ik hem heb( 2 jaar) dat die beetje gemeen doet voor snoep maar dat gaat er ook niet meer echt uit denk ik want hij is 14 en te nieuwschierig niet echt bang voor dingen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:22

pablo1999 schreef:
Dat weet ik maar als ik geen snoepjes heb dan doet die gewoon een goed kusje en bijten gaat die niet doen want hij doet het al vanaf het begin dat ik hem heb( 2 jaar) dat die beetje gemeen doet voor snoep maar dat gaat er ook niet meer echt uit denk ik want hij is 14 en te nieuwschierig niet echt bang voor dingen.

Beginnen met voerweigeren en respect voor de eigen ruimte hebben? Is een hele belangrijke belangrijke basis voor je uberhaupt met vrijheidsdressuur kunt beginnen :)

pablo1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 18:30

Oke

Hoe kan je dat leren?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:51

pablo1999 schreef:

Dat heeft niet te maken met de aard van het paard, maar met het respect voor jou.
Veel aan het respect werken dus! Dat is de basis voor alles, net als vertrouwen.
Ga anders een keer naar de bieb om een goed boek te halen, die zijn er zat.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:29