[AR] Proef rit gezocht tweewieler omgeving Schoorl

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

1031717

Proef rit gezocht tweewieler omgeving Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 11:49

Hoi Allemaal,

Ik ben van plan voor mijn shire een GIG aan te schaffen.
Voor degene die niet weten wat het is ( net als ik een paar maanden terug) Een luxe tweewieler.
Nu hoor en lees ik hier van alles over.

Dus ben ik eigenlijk opzoek naar iemand met een tweewieler ( hoeft geen gig) te zijn. Waar ik eens een keer mee kan hobbelen om te kijken hoe dat nou zit. Wat de voor en nadelen zijn etc. etc.

Is er iemand in de buurt van Alkmaar, Schoorl - midden kop Noord Holland die een tweewieler heeft en waar ik eens een keer mee zou mogen of komen kijken?

Dat zou mij een hoop helpen een keuze te maken.

Alvast bedankt!

Groeten
Sanne

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:25

De voordelen en nadelen van een tweewieler t.o.v. een vierwieler? Of van een ander soort tweewieler?
Ik begrijp het doel van het proefritje niet helemaal want een luxe Gig voor een Shire staat net zover af van een Sulky Cavaletti oid als een vierwielige marathonwagen van een concourswagentje.

Misschien kun je hier alvast wat info uithalen

Erica_Risje

Re: Proef rit gezocht tweewieler omgeving Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:30

Ik denk dat TS vooral wil uitproberen,
Zelf ben ik van vier- naar tweewieler gegaan en moest er heeeel erg aan wennen. Pony vond het uiteindelijk ook niet helemaal lekker, dus weer over naar vierwieler gegaan.

1031717

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 23:31

Inderdaad is het puur voor de overstap van 4 naar twee.
hoe voelt dat precies. Ik begrijp dat je heleboel verschillen heb maar het gaat mij om het basis principe

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:56

Je zou eigenlijk eens een Hans vann der Mee met geveerde bomen moeten proberen. Dat rijd super.
Ze zijn alleen niet goedkoop in aanschaf. Met een beetje mazzel kom je een 2e hands tegen maar dan is natuurlijk nog de vraag of die reuzen van jou ervoor passen :D

Mijn verdere ervaringen met 2 wielers zijn niet zo goed. Ze hobblen, minder stabiel als 4 wielen en soms erg lastig in balans te krijgen.
Maar die van der Mee is echt geweldig om mee te rijden.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:04

Cowgirl schreef:
Maar die van der Mee is echt geweldig om mee te rijden.

En bij deze wil ik dit bevestigen. Ik heb het geluk gehad een tweedehands op de kop te kunnen tikken. :D

Bij Van der Mee mag je trouwens altijd langs gaan om een proefritje te doen.

1031717

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 09:10

Bedankt voor jullie reacties. Maar moet je dan zelf een paard meenemen? Die van mij passen inderdaad niet tussen een standaard wagen en ik denk niet dat ze er één gaan bouwen voor een proefritje ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:42

Bij Van der Mee kan je een proefritje doen met zijn eigen wagen en paard. Je hoeft dus helemaal niets mee te nemen. Best wel bellen ipv mailen want op mail kreeg ik van hem nooit reactie.

Ik heb de mijne ook bij hem gekocht (was een tweedehands die hij had staan). En ben eerst een proefritje gaan doen met zijn paard en wagen. Een paar weken later ben ik opnieuw langsgeweest met mijn pony om de wagen op te halen. Ik heb daar alles door hem laten afstellen. In principe moet dit niet, maar ik vond het wel zo fijn zodat ik zeker wist dat alles goed zat en heb daardoor ook een volledige uitleg gehad hoe ik alles moet afstellen. Deze tweewielers zijn namelijk op vele vlakken aan te passen.

Denk er wel aan dat dit geen goedkope tweewielers zijn (voor dat bedrag heb je ook al een vierwieler). Maar je krijgt er ook wel wat voor terug. Ik heb geen spijt van deze aankoop. Het zit echt als een zetel in vergelijking met mijn 2 vorige tweewielers.

Trainster81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:31

He San heb je Jan al gevraagd of hij niet iemand weet?
Hij is er helemaal in thuis.

1031717

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 15:28

Nee eigenlijk niet ;)

Stom eigenlijk hè.. Dat had ik inderdaad zelf ook kunnen bedenken haha