Harry's horse Longeerkoord

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Harry's horse Longeerkoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 15:53

:wave:
Haay! Ik was wat aan het rondneuzen op de site van divoza (soort van op zoek naar een longeerteugel) en kwam eigenlijk dit longeerkoord tegen
Afbeelding
Citaat:
Longeerkoord (5.5M) met twee muskatons. Dit longeerkoord is bedoeld om bijgezet te longeren. Het longeerkoord is aan twee zijden eenvoudig te verstellen. Wordt geleverd inclusief omschrijving van diverse longeer-posities.

Nu vraag ik mij af of dit hetzelfde is als de longeerhulp? Of is dit meer een bijzetteugel?

Wie weet het antwoord :p ? (vooral ook omdat het prijs verschil toch zo'n 25,- is _O- )

Annemeik

Re: Harry's horse Longeerkoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:02

Nee, meer als touwtje/bijzet. Hij is te scherp om als longeerhulp te gebruiken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 16:02

Dat dacht ik al, maar was benieuwd waar hij dan wel voor diende gezien het verder wel aan elkaar zit enzo :=

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:04

Gewoon als bijzet. Ik heb hem aan 1 kant aan een lage ring, en dan kan hij van bit, tussen voorbenen naar bit, en dan weer aan een lage ring aan de zijkant. Of meer combinaties.

Zoals hier wordt uitgelegt. http://teamvanderspeeten.com/longeren.html
Laatst bijgewerkt door Annemeik op 14-01-14 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:06

Inderdaad, meer een bijzetteugel/touwtje. Ik heb 'm zelf ook, vind 'm niet zo heel geweldig. Het verstellen van de uiteindes gaat ook niet lekker. Maarja, da's dan ook weer terug te zien in de prijs..

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:07

Die verstelpunten heb ik er idd afgesloopt, dan knoop ik liever. Ze glijden steeds weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:08

Hmmm is dus eigenlijk longeren met touwtjes alleen zitten hier clipjes aan vast? Heeft iemand een foto van de bevestiging op het paard?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:12

Zie de site die ik plaatste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:34

Ja daar zie ik de touwtjes manier met lossr eindjes die je knoopt maar dat heeft deze hulp teugel toch nie?

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:44

Waar de touwtjes geknoopt zitten ( in de link die geplaatst is ) zitten gewoon musketonhaken. En een metalen schuifdingetje waardoor je hem strakker kan maken. Hoe korter je de bijzet maakt, hoe langer de losse uiteindes zijn die erbij bungelen. Ik knoop deze alsnog altijd vast, vind het irritant als het zo rond zwaait tijdens het longeren. Dus eigenlijk is echt het enige verschil de musketonhaken/verstel dingetjes die eraan zitten vergeleken met een gewoon touwtje.