Clicker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fjordo

Clicker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:41

(Verbeter mij al ik onder het verkeerde kopje zit :o ) Ik wou graag een clicker kopen omdat ik bezig wil gaan met vrijheids dressuur en grondwerk etc. Nu wou ik eigenlijk meer informatie over de clicker wat je er mee kan enz. En hoe je ermee te werk wil gaan. Tips en trucs voor VD en GW zijn altijd welkom :j (Bij de dierenwinkel bij ons kost ie 2.95, duur??)

Effects

Re: Clicker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:15

Door de typische klik die de clicker geeft als je erop drukt, is dit heel herkenbaar voor je dier. Als je dit vervolgens koppelt aan een beloning (na de klik komt altijd een beloning) dan wordt de clicker een instrument dat je in kunt zetten op het exacte moment dat je dier een gedrag vertoont wat je heel graag wilt zien. Het dier hoort dan de klikt en weet dat er een beloning aan komt. Doordat dit natuurlijk iets positiefs is, gaat het op een gegeven moment ook echt nadenken wat het moet doen om jou zover te krijgen dat je op je clicker drukt. 2,95 voor een clicker is een normale prijs en voor de paar eurootjes heb je uren trainingsplezier, dus ik zeg kopen! :)

Het is belangrijk dat je met basisoefeningen begint, zodat je paard gaat snappen wat de clicker betekend en hoe de omgangsvormen daarmee zijn. In het kort zijn dat o.a.: inclickeren (het proces van klik>beloning zo vaak herhalen dat je merkt dat je dier weet dat er na een klik een beloning komt), het netjes kunnen geven van de beloning (iets waar je vooral zelf handigheid in moet krijgen), netjes kunnen wachten en oefeningen zoals hoofd laag, volgen, achterwaarts.

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:16

Fjordo schreef:
(Verbeter mij al ik onder het verkeerde kopje zit :o ) Ik wou graag een clicker kopen omdat ik bezig wil gaan met vrijheids dressuur en grondwerk etc. Nu wou ik eigenlijk meer informatie over de clicker wat je er mee kan enz. En hoe je ermee te werk wil gaan. Tips en trucs voor VD en GW zijn altijd welkom :j (Bij de dierenwinkel bij ons kost ie 2.95, duur??)

ik heb hem van de action voor 50 cent :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:43

Goedkope clickers zijn helaas niet te vinden momenteel. Heel soms bij de action of de budget winkel :))

Bij de dierenwinkel voor €2,95 is nog goedkoop!

Hier een goed bruikbaar stuk om de clicker te introduceren en hoe het nu precies werkt:
http://www.visibreteam.nl/voedselbeloningen/

xverdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:49

Nee, vind ik persoonlijk niet duur. Je hebt er heel veel lol mee, dus het is het geld zeker waard!

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:32

Gisteren heb ik er trouwens nog eentje gekocht, die was €3,25, in een niet enorm grote dierenwinkel.

Fjordo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 21:17

Heel erg bedankt allemaal! Vooral swaatjuh bedankt voor de uitleg :)

Yessekles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:21

Mag ik hier een vraag over stellen?
Het nadeel van belonen met (uiteindelijk) lekkers, vind ik als ze gaan bedelen, inhalig worden.
Hebben jullie daar ervaring mee?
Waar belonen jullie mee? Nu hoorde ik dat stukjes wortel gevaarlijk zijn, omdat die in de luchtpijp kan schieten.... :/

Yessekles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:22

Oh, had ik net het linkje van visibre aangeklikt, maar nog niet gelezen, gaat dat eigenlijk over mijn vraag...ik ga ff lezen.