Het is heel erg handig om de basis er goed in te hebben. (Kan het paard je volgen in stap, draf en galop? Galop is misschien moeilijk omdat je heel hard moet mee rennen. Je paard moet ook kunnen stilstaan als jij dat doet, dus niet helemaal door draaien tot hij voor je staat maar als jij stop dat het paard braaf achter jou stopt.Terug lopen vind ik zelf heel fijn dat hij dat kan. Targetten is ook erg slim om aan te leren. Je kan beginnen met de kleinere oefeningetjes. Denk hier bij aan: Targetten, kusje geven, flemen, iets oppakken, voedsel weigeren, Ja knikken, nee schudden, Gapen, voetje optillen. Zo kan ik wil even door gaan.)
Als je de basis goed onder de knie hebt en je voelt dat hij er weer wat nieuws bij kan leren, kan je prima door gaan met de volgende dingen. Je kan genoeg vinden op internet, YouTube, websites. Ikzelf ben er zo ook achter gekomen. Misschien vind je het handig om met een touwhalster te werken? Je moet gewoon even kijken wat je allemaal wil. Ook moet je niet commando's verzinnen die je in het dagelijkse gebruik gebruikt. Bijvoorbeeld als je al toe bent aan het steigeren dat je dan niet zegt: "Hoooooooog!" Dat klinkt voor een paard het zelfde als: "Hoooo." Je paard kan dan zonder dat je het wil gaan steigeren. Ook moet je bedenken of je met een Clicker wil werken. Je moet gewoon ontdekken wat je het fijnst vind.
Ik weet niet of je iets aan de informatie hebt, maar het steigeren, liggen, ect is voor als je dit hier boven allemaal goed snapt, kan. Zoek maar even op YouTube en Google. Succes!