vrijspringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eline_alf

vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 22:01

Ik heb totaal geen idee waar ik dit moet zetten, dit lijkt me het beste.
Maar hoe laten jullie je paard vrijspringen?
Ik hou mijn paard vast aan haar halster, draaf er mee naar de sprong toe en 10 a 5 meter voor de sprong laat ik haar los en dan gaat ze naar de sprong want ze kan niet weg door balken ernaast.
Welke manieren zijn er nog? Ze gaat niet vanzelf over de sprong moet haar altijd wat op weg helpen :j
(ze doet dit niet vanzelf want ik laat haar springen op een weitje (gras eten) en heeft de grote van een kleine piste)

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:03

je kan het eventueel met een longeer zweep proberen, maar ik weet niet of dat ook wil met gras. :Y)

eline_alf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 22:05

loesje4600 schreef:
je kan het eventueel met een longeer zweep proberen, maar ik weet niet of dat ook wil met gras. :Y)

Gras staat nu kort ;) ze gaat over de sprong maar wil niet met een zweep achter haar gaan zitten

maximepatser

Re: vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:09

Gewoon een heel end langs de omheining afzetten, daar tussen de hindernis zetten, en dan drijven met lichaamstaal als je snapt wat ik bedoel :')

Henrike5

Re: vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:58

ik ren met een shet mee. een vriendin van me zet hindernissen op aan de zijkant en drijft haar aan met haar lichaamstaal en als het niet lukt met een zweep (zonder te slaan of aan te tikken) ze geeft het paard wel de vrijheid om te stoppen.