[AR] Een terugblik op 2013 met de GoPro

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Een terugblik op 2013 met de GoPro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 12:12

Sinds het einde van de zomer heb ik een GoPro Action Cam. Wat een geweldig ding is dat! Super kwaliteit filmen en voor mij ook super leerzaam om terug te kijken omdat je op het moment dat je aan het rijden bent niet zo stil staat bij wat je doet. En soms geef ik mijn pony ergens de schuld van, dan lijk ik onsympathiek terwijl die pony echt voor een poortje wegsprong :') Ik gebruik de camera niet bij de dressuurproeven want dat is niet zo leuk om naar te kijken (hoewel het wel leerzaam kan zijn). Is zo nu en dan ook wel grappig om te horen wat ik allemaal tegen die pony's zeg en hoe ik soms zit te vloeken O:)

De filmpjes zijn alleen maar van mijn pony's Nelson en Femur. Nelson, de roan is een super lieve mini hengst, kan bloedfanatiek worden in de vaardigheid en heeft nog wel eens het idee dat ie het parcours zelf beter weet dan ik :') Femur, de "witte" Appaloosa is een ruintje met super veel talent. Hij kan écht alles. Springen, dressuur, racen. Is super flexibel, maar hij kan net zo goed je hele parcours verkloten :+

Het begon met een barrelrace demonstratie op de diergeneeskunde faculteit in Utrecht.

Daarna was er hier in de omgeving een onderlinge vaardigheid. Een super leuk parcours uitgezet in een weiland met meerdere heuvels. Pony's waren bloedfanatiek, had nog wel wat balletjes. Met Nelson ging het erg fijn, hij was super fanatiek, Feem was wat wiebelig en werd af en toe een beetje te sterk.

Afbeelding

Afbeelding

Eind oktober ben ik met Nels en Feem gestart in Voorthuizen. We deden mee aan de vaardigheidcompetitie. Helaas had ik de camera verkeer ingesteld en heb ik dit niet gefilmd :( Nelson werd 2x 1ste bij de enkelspan pony's. Met Feem had ik het eerste parcours op het laatste poortje, 5 meter voor de finish, een bal (zoo stom := ) en het tweede parcours was ik foutloos.

Daarna was er een officiële D/V wedstrijd in Boxtel waar 1 proef dressuur en 1 vaardigheid verreden kon worden. De dressuur ging super! Van de vaardigheid heb ik een zooitje gemaakt. Nelson was erg zoekerig en helaas pakte ik in de slalom een bal. Geen prijs dus. Ook met Femur pakte ik op dezelfde poort een bal. Hij was niet recht tussen twee leidsels en niet lekker te sturen.

De week erna ben ik afgereisd naar Hellendoorn voor het NK Indoor voor Shetlanders. Feem ging super, hij was zoals ik hem ken, goed sturen, goed luisteren, heerlijk te rijden. Ik heb van beide ritten ontzettend genoten. Nelson trok volledig zijn eigen plan. Doordat ik het parcours nog niet goed kende (Nelson startte ik als eerste) zat ik er niet lekker in en Nelson was veel te druk en kijkerig om goed te rijden. Hij was onwijs aan het meedenken en dook in een hindernis zelf een poort in. Ik heb het idee dat het aan het voer lag. 2x hetzelfde gevoerd en 2x een slecht parcours.

Afbeelding

Laat zijn bui goed zien :')

Afbeelding

Maar toch ook fijne stukken erin.

Afbeelding

Afbeelding

De woensdag erna de tweede wedstrijd van de vaardigheidcompetitie in Voorthuizen. Nelson was terug, 2x een foutloze ronde met een super snelle barrage. In de tweede barrage nog eens 3 seconden sneller dan de eerste keer. Dit was de Nelson die ik kende. Femur ging ook waanzinnig. De eerste ronde foutloos. Toen de barrage in, deze ging zo super. Feem voelde nog 10x sneller dan Nelson, we gingen zo goed en waren bijna klaar...tot ik in mn haast de verkeerde poort in stuurde. Shiittttt. Dat was echt even balen := Maar het maakte niet uit. In het tweede parcours iets te overmoedig en helaas een bal, maar het maakte niet uit, Nelson was wederom 2x 1ste.

Eerste omloop, ik zie op een gegeven moment de 1 aan voor een 7 dus moet nog een volte rijden :') Ja ik heb nu een bril _O-

Stom stom stom, en ik ging zo lekker ;)

Al met al een goed jaar, veel leerzame momenten. Op naar 2014 *D Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een stukje met ons mee te rijden ;) Laat iets leuks achter :)

VanessaSH

Re: Een terugblik op 2013 met de GoPro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:33

Wat leuk zeg!, Ik vind het mennen zo leuk, ookal heb ik het nog nooit gedaan, maar ik weet zeker wat ik later al wil gaan doen:D, ik heb al je filmpjes gekeken haha

Je laatste filmpje staat alleen op prive

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:38

Super leuk Sabine!! Femur is zo leuk voor de wagen. Maar Nelson blijft toch een held. Veel succes in 2014

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:43

Leuk, leuk, leuk!

Jou mannen zijn zo geweldig :D.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:47

Het laatste filmpje staat als prive.

Gave pony's heb je!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:49

Wat een leuke samenvatting ! Ik herken veel van wat je zegt, Heaven is ook zo’n meedenker, die kent na 1x het parcours ook wel vind ze :)
Toch zijn dat de leukste om te mennen. Veel plezier met je mannen in 2014 !

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 20:29

Het laatste filmpje doet het nu ook ;)

Tamara ja dat is grappig maar soms ook niet ;) Hij is zooo arrogant, hij denkt het áltijd beter te weten :') Moet er soms ook wel om lachen maar hij was op die dag gewoon erg slecht tussen twee teugels te houden. Ach een paar dagen erna liet hij wel weer zien dat hij kon knallen. Ik moet gewoon thuis wat gaan oefenen op het meedenken en het dressuurmatig blijven rijden in het parcours. Maar dat komt wel goed :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:16

sap wat een gave filmpjes zeg en wat lijkt het hard te gaan helemaal net nelson...
heb echt geboeid naar de filmpjes zitten kijken ...
hoe train je hier eigenlijk voor?? loop je het parcours in net als een springwedstrijd?? of moet je het maar van een papiertje in je hoofd stampen??

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 08:41

Wat ontzettend gaaf zeg!!! Echt heel leuk!

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:16

ik heb vroeger met een 2 span paarden als groom mee gedaan maar dit lijkt mij veel leuker om met onze shet ook te gaan doen :D wat kan hij fanatiek zijn die roan geweldig.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:13

leuke filmpjes. this overigens net alsof ik mezelf hoor :-)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:17

Hoe ik hiervoor train? Dressuurmatig de pony's heel goed voor elkaar hebben :D Ik kan ze heus wel zonder trainen het parcours door raggen maar fijner is om gewoon pony's te hebben die graag mee willen en kunnen werken omdat ze los in het lijf zijn. Ik train thuis alleen maar basis dressuur, longeer aan de enkele of dubbele longe en rijd soms buiten om de koppies lekker leeg te maken. Ik vraag best wat van ze maar zal er altijd voor zorgen dat ze ook alles van mij krijgen. Kernwoord is gewoon om de basis heel goed voor elkaar te hebben. Gezien de punten die ik in de dressuur haal kan ik wel zeggen dat ik goed op weg ben :) Qua parcours is het inderdaad hetzelfde als met springen. Voor aanvang is er tijd om het parcours te verkennen, kijken hoe de lijnen zijn en hoe je aan moet rijden etc en dan maar onthouden. Meestal lukt het wel maar soms ben ik net even iets te gestrest en maak ik er een zooitje van. Als ik het parcours slecht weet zie je dat gelijk terug in de pony :=

Ik vind de kleine pony's het leukste om mee te rijden eerlijk gezegd O:) Leuker dan grote paarden eigenlijk.

Bedankt voor alle leuke reacties :D

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:00

Jaaa leuk! Knappe poowny's. Wat ziet dat er geweldig leuk uit. :)
Veel succes en plezier met ze in 2014!

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:03

wauw ik heb echt met plezier naar je filmpjes gekeken.
t ziet er echt super uit!!

knap dat je overeind blijft met zo'n sulky!! ik weet namelijk wat het is om met een kar door de bochten te vliegen hahah

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:26

Wauw echt super gaaf! Ook heel leuk om zo mee tekijken!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:10

Wat een geweldige filmpjes! _O_ Ik haal altijd het geluid onder de filmpjes vandaan omdat ik me schaam dat ik steeds op die pony's schreeuw maar dat doen meer mensen dus. :') Ik moest ontzettend lachen toen ik je in het eerste filmpje 'kssst kssst' hoorde roepen, die heb ik nog nooit gebruikt. :=

Respect hoor! Ik weet uit ervaring wat voor snelheid die kleintjes kunnen bereiken en ze dan zo netjes rondsturen. _O_

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:35

Ziet er super leuk uot!! Hoe kom je bij dit soort wrdsteijden? Heb sinds 3 janiari ook een mini, en volgens mij zou hij dit ook welleuk vinden!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:20

De meeste wedstrijden in dit topic zijn gewone dressuur en vaardigheids wedstrijden, voor ponys en paarden door elkaar heen. Dus niet voor minis apart.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:28

Gaaf zeg! Ik heb nooit iets met mennen gehad, maar als ik zo'n kleine pony voor zo'n kar zie.... Lijkt me heel leuk om te doen (en moeilijk!)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 01:17

gaaf sap! wat gaat nels ook hard he! volgens mij zou ik het in m'n broek doen als ik er op zou zitten :')

Syllke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:44

Mooie terugblik! Ik heb jullie in Boxtel gezien, dat jij heel wat trainingsuurtjes maakt kon je wel zien. Erg leuke pony's en veel succes in 2014.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 11:41

De dingen die ik roep tegen mn pony's :') Tja maar dat gebeurt op dat moment en daar weet ik later niet veel meer van haha Alleen op de filmpjes staat alles.

Natas nee joh, Nels geeft je t gevoel dat ie goed te rijden en te sturen is dus bang ben ik nooit :) Feem is daarentegen een stuk onberekenbaarder. Die kan ineens zijn trukendoos tevoorschijn halen :=

Dankjewel Syllke_x De dressuur ging erg goed maar in de vaardigheid was ik echt baldadig O:)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:15

Wat een leuk overzichtje! Leuke pony's en veel succes dit jaar!

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:01

Wat een leuke ponys en wat een leuk overzichtje. Ik moet er wel bij zeggen dat ik op de filmpjes soms een hele chaotische indruk krijg, vooral veel verwarring bij de ponys. Zelf zou ik meer rust en duidelijkheid geven. ;) dat zal minder stress geven bij jou en bij je ponys.
Veel succes komend jaar!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 12:43

Soms zijn de pony's ook wel een beetje chaotisch hoor. Stress heb ik er niet van maar kan me er wel aan ergeren als Nels het parcours beter denkt te kennen dan ik :') Of als ie ineens kijkerig wordt in een parcours, hij is NOOIT kijkerig maar soms heeft ie daar ineens last van ofzo :=