ik heb even een vraagje aan de menners hier op bokt. is er iemand die weet hoe je een klavertje 3 in kunt/moet spannen ?
extra info: ik heb 3 shetlanders die alle 3 in enkelspan goed lopen en ze kunnen ook wel allemaal in het 2-span lopen. ze zijn dus bekend met het mennen & zijn ook alle 3 op stemcommando te besturen.
ik had al wel het idee om mijn enkelspanboom vooraan de 2spanboom vast te maken. dan staat de voorste alsnog tussen 2 stangen vast en kan die netjes voorop lopen. dan kan ik dus wel inspannen. maar hoe moeten de leidsels dan ?
Je maakt aan het uiteinde van je 2-spanboom een zwengetje hier maak je pony nr3 aan vast. Nr3 zit alleen aan het zwengetje vast en loopt verder los ervoor. De leidsels lopen langs de binnen oogkleppen van de achterpony's
Het voorleidsel loopt via hoge leidselsleutels en oorringen naar voor. Je voorpony loopt er alleen tussen de strengen voor. Het mooist zou een zwengetje aan de kop van de langboom (zoals ook bij een 4span gedaan word, maar dan 1 zweng ipv 2zwengen).