Is dit wel goed? 1 meter springen met shetlander.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NoaHD

Is dit wel goed? 1 meter springen met shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:39

Hee Bokkers!

sinds kort spring ik met mijn shetlander aan de hand. We waren aan het spelen in de bak en opeens sprong mijn pony over het hek (ong halve meter). (we hebben haar wel weer gepakt hoor :Y) ) en toen bedachten we dat we wel konden springen aan de hand. Nu zijn we erachter gekomen dat mijn shetlander verschrikkelijk goed kan springen! Vandaag heeft ze (uiteraard met haar peesjes om) 1 meter gesprongen! terwijl ze zelf maar 96 cm is! Nu bedacht ik dat dit wel erg belastend voor haar moest zijn, maar ze vind het zo leuk!

mijn vraag is nu dus, kan het kwaad als ik ong. 2x per week met haar zo hoog spring?
foto komt zometeen!
filmpje heb ik nog niet op youtube staan.

Isabel_k

Re: Is dit wel goed? 1 meter springen met shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:41

2 keer per week is wel wat veel denk ik. Over de 1 m springen weet ik niet precies ;) Wel leuk dat ze het zo goed kan :D

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:42

Isabel_k schreef:
2 keer per week is wel wat veel denk ik. Over de 1 m springen weet ik niet precies ;) Wel leuk dat ze het zo goed kan :D

bedankt! ze lijkt het ook echt erg leuk te vinden! Helemaal opgewonden naast je draven enzooo :D

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:45

hier een foto van hoe hoog ze springt:
Afbeelding

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:47

Ik denk dat het opzich geen kwijt kan maar 2x in de wek hoog lijkt mij wat veel, wel gaaf dat ze zo hoog kan ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:47

Ze is dan geen 96 cm, want haar schoft is hoger dan de hindernis... :') Misschien kun je beter zoals bovenstaand gezegd 1 keer per week springen, wat doe je de rest van de week dan?

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:48

ik zou voor zo hoog een keer per week genoeg vinden. Het is best wel belastend!

Wel erg gaaf.dat ze.zo goed springt!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:49

NesxNas schreef:
Ze is dan geen 96 cm, want haar schoft is hoger dan de hindernis... :') Misschien kun je beter zoals bovenstaand gezegd 1 keer per week springen, wat doe je de rest van de week dan?

de foto is niet helemaal goed gemaakt :o in real is haar schoft kleiner dan de sprong :P
De rest van de week wandel ik vaak met haar, spelen met de skippybal, vrijheidsdressuur en ik ben haar nu aan het beleren voor de kar ! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:51

Twee keer per week zo hoog is wel een beetje veel, maar als je regelmatig met haar springt kun je best af en toe de hoogte in. Iedere keer zo hoog springen waarom zou je dat willen?

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:53

lijkt me van niet, springpaarden springe vaak ook hun eigen lengte, en dan zit er nog een ruiter bij op dit zal geen kwestie zijn van 1x perweek bij de springpaarden, jou shetlander doet het zonder ruiter, en je heb de nodige bescherming om, zou niet zien waarom dit kwaad zou kunnen

echt gaaf dat die zo hoog kan!!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:53

capopjekop schreef:
Twee keer per week zo hoog is wel een beetje veel, maar als je regelmatig met haar springt kun je best af en toe de hoogte in. Iedere keer zo hoog springen waarom zou je dat willen?

ik wil niet elke x zo hoog springen hoor haha! vermoeiend voor ons allebei :o meestal doen we afwisseling met springen, de ene keer verspringen, de andere keer gewoon een laag sprongetje, soms een x met een kindje op haar rug :o wel aan het halstertouw natuurlijk met dat kindje. geweldig vind ze het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:54

kelly534 schreef:
lijkt me van niet, springpaarden springe vaak ook hun eigen lengte, en dan zit er nog een ruiter bij op dit zal geen kwestie zijn van 1x perweek bij de springpaarden, jou shetlander doet het zonder ruiter, en je heb de nodige bescherming om, zou niet zien waarom dit kwaad zou kunnen

Die springpaarden worden daar ook op getraind hè. Deze shet doet voor de rest van de week geen springen. Ik vind je shet wel heel schattig trouwens! <3

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:54

Moet af en toe best kunnen,
Maar ik zou het niet te vaak doen. zeker niet als je net begint met vrijspringen, beestje kan zich lelijk blesseren als het iets verrekt.

Ik vind je hindernis erg eng om eerlijk te zijn..

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:55

capopjekop schreef:

waarom zou je als je een z ruiter bent alleen maar z niveau rijden?
net zo'n domme vraag, ik denk dat ze haar willen trainen, en waarschijnlijk beginnen ze gewoon rustig.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:55

Sababber schreef:
Moet af en toe best kunnen,
Maar ik zou het niet te vaak doen. zeker niet als je net begint met vrijspringen, beestje kan zich lelijk blesseren als het iets verrekt.

Ik vind je hindernis erg eng om eerlijk te zijn..

ik heb Diva bij iemand staan, en die wil nog geen springtoestellen kopen :P ben er voor aan het sparen! :) indd het is wel een beetje eng :P

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:57

NesxNas schreef:
kelly534 schreef:

Die springpaarden worden daar ook op getraind hè. Deze shet doet voor de rest van de week geen springen. Ik vind je shet wel heel schattig trouwens! <3

dankjewel! een jaar geleden zag ze er heel anders uit... ze is vroeger mishandeld en had dr halster in dr hoofd vastgegroeid zitten. Ik ben zo trots op dr! :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:57

filmpje komt vanavond! :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:00

kelly534 schreef:
capopjekop schreef:

waarom zou je als je een z ruiter bent alleen maar z niveau rijden?
net zo'n domme vraag, ik denk dat ze haar willen trainen, en waarschijnlijk beginnen ze gewoon rustig.

Met de Z rijd je wedstrijden waar je voor traint. Als je af en toe springt voor de lol hoeft het toch niet zo hoog? Plus een springruiter die traint ook niet altijd op hoogte, maar juist meer op tempo en de lijnen. De hoogte is de moeilijkheid ook niet voor de meeste paarden. Maar een goede techniek en het inschatten van de afstanden en lijnen wel.

En daarnaast, domme vragen bestaan niet, maar domme antwoorden.. :D