[AR] Wedstrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 19:10

Goedendag bokkers

Het werk voor de wagen gaat de laatste tijd bij mijn pony met grote sprongen voorruit.
Ik zit dus te denken om in 2014 te beginnen met sporadisch een wedstrijdje mee te rijden, voor de ervaring etc, gezien hij eigenlijk nog nooit ergens anders dan 'thuis' en in het bos is geweest.

Ik heb echter totaal geen ervaring met het KNHS gebeuren, niet onder het zadel en al helemaal niet met de wagen.

Hoe/wat waar moet ik beginnen? Lid zijn van een vereniging, toch?
En dan?

Op startlijsten.nl zie ik hoop 'wedstrijdjes', alleen niets in de buurt. Zijn er echt zo weinig menwedstrijden?
Hoe gaat zoiets in zijn werk? Wat zijn de haken en ogen waar ik rekening mee moet houden? Is bij dressuur groom verplicht? Eisen aan mn wagen en pony en mij (kleding?)

Kan ik als ik lid ben bij ene vereniging, een wedstrijd rijden bij een ander?
Ik heb een pony maar ben ruim boven de 18 (haha), moet ik dan net als bij gewone wedstrijden tussen de paarden starten?

Dennis

Re: Wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:40

Je moet lid zijn van een menvereniging en van de KNHS om een startpas aan te kunnen vragen en officieel te kunnen starten.
Als je KNHS lid ben (via koetsiersbewijs, ruiterbewijs of rijvereniging) kan je ook zonder startpas een keertje hobbyklasse starten (B, maar dan zonder startpas).

Als ik op startlijsten kijk en zoek op Amersfoort en dan 30 km vind ik 3x zo veel wedstrijden dan wanneer ik zoek op 50 km, dus dat vind ik niet weinig wedstrijden.
Als je een startpas heb kan je overal gewoon starten. Er zijn verenigingen die maar 1x per jaar wat organiseren, daar zou je als wedstrijdmenner dus helemaal niets aan hebben.