vandaag heb ik een stalgenootje geholpen met haar welshpony voor mijn (marathon)wagen te zetten.
Van wat ik van haar heb vernomen is hij beleerd, alleen vind het lamoen erg eng.
Ze heeft van de week geprobeerd om hem in dr eentje in te spannen met mijn sulky, maar dat resulteerde in een pony die aan de haal ging en een kapotte singel (echt singelsingel, niet het gehele schottuig)
Dus vandaag met goede moed, pony opgetuigd en heb ik er even achter gelopen om te kijken hoe hij reageerde. Dat ging eigenlijk wel prima. Dus proberen in te spannen, maar dit ging eigenlijk helemaal niet (dat verwachtte ik wel).
Wagen, pony en sulky naar de bak verplaatst en daar simpelweg gewoon even rondstappen met pony naast de kar.
Omdat hij zodra zn buik of billen tegen het lamoen komt wilt hij direct naar voren. Erg gespannen dus.
Daardoor kwam ik op het idee om (eerst 1 en daarna 2) bezemstokken tegen hem aan te leggen om hem zo duidelijk te maken dat het 'niet erg is'. Langzaam aan ontspande hij zowaar

Maar we zijn er nog niet.. Nog lang niet.. Maar hij krijgt de tijd die hij nodig heeft, want ik denk dat het een ontzettend leuke marathonpony gaat worden

De reden dat ik niet ging slepen is, dat ik dat toch nog helemaal niet vertrouw met hem. Volgens zijn eigenares was het trekken ook het probleem niet.. vandaar..
Welnu, de reden van dit topic:
Zijn er mensen die dit herkennen en hun kennis met mij willen delen? Zijn we op de goede weg, is er wat anders dat ik kan proberen etc?