lange teugel oefeningen voorbereiding op beleren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

lange teugel oefeningen voorbereiding op beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 20:57

Hallo bokkers,

Ik had laatst al een topic geopend bij YR dat ik en mijn pony geen plezier meer aan het rijden hebben, Ik zelf krijg last van mijn rug tijdens het rijden en volgens mij word ik ook te zwaar voor mijn pony.
Toen zat ik dus te denken wat ik wel met haar kan doen.
Vandaag heb ik geprobeerd met een longeer lijn aan de lange teugel te werken, en ze reageerde erg goed op het steuren, achterwaarts gaan en het halthouden weer stappen. Nu begint het toch bij mij te kriebelen op mijn arabiertje voor de kar te laten beleren.
Aangezien ik zelf geen ervaring hier mee heb wil ik dit laten doen door een proffesional en daarnaast zelf menlessen nemen.
Helaas zal ik hier eerst nog even flink voor moeten sparen dus ik denk dat deze droom pas over 1,5 of 2 jaar in vervulling kan gaan.
Mijn arabiertje is erg rustig en koel in haar hoofd en vrijwel bomproof in het verkeer. Is het haalbaar om haar te laten beleren voor de kar. Ze heeft kissing spines in haar rug, dat is ook een rede waarom ik stop met rijden. Kan ze dan wel een kar trekken, is dit niet belastend.
Wat ik gewoon wil is een aantal bosritjes per week gaan maken dan van 1 a 2uur.

Op dit moment is mijn arabiertje in redelijke conditie en ik hoop dat ze dit over 2jaar nog is.
Graag wil ik tot die tijd wel trainen met mijn pony als voorbereiding hierop.

Daarom vraag ik jullie voor tips en ideeën wat ik kan gaan doen met mijn pony.
Zelf had ik deze ideetjes:
- oefenen met lange teugel steuren en veel bochten maken, eventueel slalommen of tussen balkjes door.
- dressuur oefeningen doen aan de langeteugel.
- wat extra schriktrainingen doen.
- misschien iets laten slepen (mits het veilig is).

Ik hoor graag van jullie.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:08

Werken aan de lange teugel en eventueel dubbele lange lijnen(2 verschillende dingen!!), zijn echt super leuk om te doen. Je kunt in beide gevallen je paard heel goed gymnastiseren en persoonlijk vind ik het erg leuk om te doen.
Voor de afwisseling, voor het beleren voor de wagen, maar ook als voorbereiding voor (de jonge paarden) onder het zadel.

Wellicht kun je keer een les nemen voor de basis dingen?