Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Karin92 schreef:Hoe lang ben je al met haar bezig? Hoelang longeer je haar al.
Dit komt op mij namelijk over als een paard die niet weet wat ze moet doen en het longeren nog niet ken.
Mijn haflinger doet dit ook en is 3. Hij kent het longeren nog niet zo goed en is nog niet stabiel genoeg om gewoon maar zijn rondje te lopen aan de longe.
Karin92 schreef:Dat doet mijn haflinger ook allemaal. Ik ben nu in totaal ongeveer 2 maand bezig met longeren.
Longeren is niet in een paar weken bevestigd. Een paard zal het goed moeten leren en jij zal duidelijk moeten zijn in je communicatie naar haar toe.
Hoe goed kun jij zelf longeren? Weet je allemaal precies wat je moet doen of weet je alleen hoe je je paard even makkelijk gezegd rond moet slingeren aan een longe?
Longeren is een vak apart en moet je leren net zoals dat je moet leren rijden.
Hoe oud is ze?
Bij paarden is het (bijna) nooit geen zin.. Als een paard niet doet wat jij wilt dan doe jij iets fout of ben jij onduidelijk in je communicatie.
Je kunt de fout niet bij je paard leggen maar moet het bij jezelf zoeken.
CelestaT schreef:Ik heb een paar vragen! misschien kunnen jullie ze antwoorden?
1. Ze loopt soms heel erg op de bakrand, hoe op te lossen?
2. Ze trekt soms heel erg en dan loopt de door de hele bak? (aan haar halster haar terug trekken vind ik niks)wat doen?
3. Als ze een zweep ziet gaat ze als een gek rennen, en zonder loopt ze soms helemaal niet door, wat doen?
4. Wanneer kan ik haar met hoofdstel longeren( deze heeft zij al 2x in gehad)?
5. Wanneer kan zij met longeersingel worden gelongeerd?
Kunnen jullie dit antwoorden? ik wil haar namelijk dingen gaan beleren