Flegmatieke pony, hoe voorwaarts krijgen aan de longe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Flegmatieke pony, hoe voorwaarts krijgen aan de longe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 13:18

Ik heb een lieve Ijslandse merrie gekocht welke volgende week naar Nederland komt. Met uitproberen (heb ik 1,5 week dagelijks kunnen doen) heb ik haar ook aan de longe gehad.
Ze is zowel onder het zadel als op de grond best flegmatiek. Onder het zadel kan ik dat wel oplossen, maar aan de longe vind ik dit lastiger.

Ook omdat ik zelf nogal rustig van aard ben en van nature niet heel veel energie uitstraal zeg maar (Lastig te omschrijven, maar ik hoop dat jullie het snappen). Ik kan het paard wel overtuigen, maar na een paar passen gaat ze dan weer langzamer. Het liefst wil ik uiteraard niet moeier worden dan het paard en haar op kleinere hulpen voorwaarts krijgen. Van groot naar klein is niet erg, als ik maar niet bij een grote hulp hoef te blijven.

Hebben jullie wellicht tips?
Ik werk al erg aan waar ik sta ten opzichte van het paard en dat ik niet per ongeluk de voorkant blokkeer. Dat is lastig maar het is al beter dan eerst.

pauline183

Re: Flegmatieke pony, hoe voorwaarts krijgen aan de longe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:11

dat doet mijn pony ook, als je naar de voorbenen kijkt en dat met je tong op de maat van hoe ze loopt klikt (als je begrijpt wat ik bedoel) wordt ze vanzelf actiever