Hoe paard leren liggen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

Hoe paard leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:13

Hoi allemaal,
mijn pony kan al wat kunstjes en ik zal hem graag willen leren liggen.
Ik lees regelmatig dat ze hier voor moeten leren knielen en daar vanuit liggen, dit kan hij nog niet, wel kan hij het compliment.
Hoe leer je een paard knielen?
Zijn er andere methodes om je paard te leren liggen?
Vanuit het rollen zal ook geen optie zijn omdat hij dit niet zo vaak doet.

groetjes rowena

Anoniem

Re: Hoe paard leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:14

Rolt hij helemaal niet vaak ? Probeer eens hem nat te maken en hem daarna in de bak te zetten.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:34

Believe schreef:
Rolt hij helemaal niet vaak ? Probeer eens hem nat te maken en hem daarna in de bak te zetten.

Hij rolt wel, alleen als ik in de buurt kom staat die meestal al op omdat ik het te laat zie.
Maar hoe moet je het dan leren vanuit het rollen?
Want mij lijkt dan dat die het alleen gaat doen als die moet rollen.

groetjes rowena

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:42

Misschien hem eens een keer afspuiten met een slang en dan in de bak zetten, wachten tot haar rolt en dan er snel heen, misschien biksjes meenemen om hem te laten liggen? Ookal staat ie op hem belonen en heel enthousiast reageren.

Edit; Rolt je paard ook niet wanneer hij heel erg heeft gezweet? Dit doet mijn verzorgpony, als ik hem na het longeren weer in het weiland zet en hij is bezweet begint hij gelijk te rollen. :j

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 13:08

Believe schreef:
Misschien hem eens een keer afspuiten met een slang en dan in de bak zetten, wachten tot haar rolt en dan er snel heen, misschien biksjes meenemen om hem te laten liggen? Ookal staat ie op hem belonen en heel enthousiast reageren.

Edit; Rolt je paard ook niet wanneer hij heel erg heeft gezweet? Dit doet mijn verzorgpony, als ik hem na het longeren weer in het weiland zet en hij is bezweet begint hij gelijk te rollen. :j

Ja hij rolt wel, en blijft dan wel liggen als ik er optijd ben, maar hoe gaan ze dan de link leggen met het leren liggen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:21

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:47

gebruik je een clicker? is wel handig voor als ie ligt dat je dan clickt dat hij dan denkt heee ik doe iets goed!
Ik zou je pony alleen nu niet meer volledig nat gaan maken met dit weer. Ikzelf vind het daar al een beetje te koud voor en dadelijk wordt je pony ziek en dat moet je niet hebben natuurlijk :)

Ikzelf begin pas weer volgend jaar denk ik met leren liggen want mijn paard gaat wel goed liggen als hij nat is maar verder niet echt uit zichzelf als ik erbij ben.. dus ik wacht op mooi weer.

succes!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:24

je kunt hem ook vanuit het knielen leren liggen door het hoofd naar je toe te halen en iets druk op zn lichaam waardoor zijn gewicht gaat liggen..

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:59

mijn shetlander rolde eerst ook nooit tot een keertje na het rijden toen ze best wel bezweet was even los liet in de bak en toen even weg ging. nu rolt ze elke keer als ik haar loslaat.