[AR] drie-span shetlanders (mini)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

minipaardjes

drie-span shetlanders (mini)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 13:48

*\o/* Hoi, Ik heb 3 kleine paardjes, 79 - 83 en 93 cm hoog. Ik men ze in enkel en tweespan in verschillende samenstelling. Nu wil ik heel graag driespan gaan rijden (3 naast elkaar) maar daarvoor moet een voorziening (zelfdragend) aan de marathonwagen worden aangebracht (speciaal gemaakt). Is er iemand die daar ervaring mee heeft en die de moeite wil nemen om uit te leggen hoe dat moet? Ben ergens gaan kijken maar daar hangen de bomen dan aan het middelste paard en dat vind ik veel te zwaar voor die kleintjes. Wellicht woon je zelfs in de omgeving? In woon in de zuid-oostpunt van de provincie Groningen. Alvast bedankt :D
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 27-10-13 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Niet werkende opmaak verwijderd, graag normale opmaak gebruiken.

JoyCiej007

Re: drie-span shetlanders (mini)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:50

Is het geen idee om contact op te nemen met een wagenbouwer uit de buurt? Die zijn vaak toch meer technisch onderlegd, die kunnen je uitleg geven en misschien zelfs nog wel wat maken.

minipaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 14:01

Heb ik al gedaan maar die had dat systeeem dat niet zelfdragend is gemaakt en zegt dat ik zelf maar even moet uitzoeken hoe het anders kan en dan maakt hij het voor me, ben zelf vrouw en kan niets zelf :(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:56

ohw............ wat een service en klantvriendelijkheid zeg! :=

Het is wel een heel stuk bij jou uit de buurt, maar je zou eens contact kunnen opnemen met Andries van HCA uit Klarenbeek. Die wordt niet voor niets 'de Willie-Wortel' onder de Nederlandse wagenbouwers genoemd.

minipaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 15:01

Dank voor het meedenken en als er niets dichterbij komt zal ik deze onthouden :)

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:29

Is klavertje drie niet een makkelijkere oplossing? Kun je ook met 3 op pad.

minipaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:00

Met klavertje heb je dubbele leidsels en dat wil ik niet. Driespan ment hetzelfde als 2-span. Hoop dat verder mensen met echte ideeen reageren want een wagenbouwer en klavertje had ik zelf al bedacht. Ik zoek concreet antwoord op hoe je de voorziening zelfdragend kunt maken en geen andere voorstellen |o Klinkt niet zo aardig maar ik ben al een tijdje (ook met allerlei goedbedoelde maar niet terzake doende voorstellen) op andere manieren bezig geweest en dacht ineens aan Bokt omdat daar zo veel paardenmensen op zitten en er vast wel iemand bij zit die 3-span ment en daadwerkelijk een bijdrage kan leveren. :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:36

een gewoon enkelspanlamoen gebruiken, die zorgt voor het sturen van de voorwielen van de kar..
en het deel waar de zweng aan zit..verbreden zodat er 3 zwengen naast elkaar aan passen om de kar in beweging te krijgen.
zo'n lamoen moet toch omhoog gehouden kunnen worden net als bij een 2-span ?? dat is vast wel te bedenken, iemand die zeker mee zou willen denken is misschien Andries van HCA in klarenbeek..
maar misschien is dit ook maar een dom idee..

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:43

Hier in België rijdt er iemand op deze manier, ik kan je haar emailadres geven, ze heeft ook speciale rolstoelmenwagens. Die dame heeft heel speciale dingen en mooie paardjes ervoor, ze zal er wel veel van kennen. :)

Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:59

minipaardjes schreef:
Met klavertje heb je dubbele leidsels en dat wil ik niet. Driespan ment hetzelfde als 2-span. Hoop dat verder mensen met echte ideeen reageren want een wagenbouwer en klavertje had ik zelf al bedacht. Ik zoek concreet antwoord op hoe je de voorziening zelfdragend kunt maken en geen andere voorstellen |o Klinkt niet zo aardig maar ik ben al een tijdje (ook met allerlei goedbedoelde maar niet terzake doende voorstellen) op andere manieren bezig geweest en dacht ineens aan Bokt omdat daar zo veel paardenmensen op zitten en er vast wel iemand bij zit die 3-span ment en daadwerkelijk een bijdrage kan leveren. :j

Nou hállo zeg :oo ................. mensen proberen je alleen maar te helpen, dan hoef je toch niet zo'n toon aan te slaan? :roll:
pfff, dan zoek je 't toch lekker zelf allemaal uit! >;)
Mensen die daadwerkelijk 3span rijden zul je dénk ik niet zo heel gauw en gemakkelijk vinden (op bokt), dat is nou niet echt een gebruikelijke aanspanning ofzo............ :)*

Biancacoo schreef:
dat is vast wel te bedenken, iemand die zeker mee zou willen denken is misschien Andries van HCA in klarenbeek..
maar misschien is dit ook maar een dom idee..

Jeetje zeg kan je niet lezen?! TS vind alles dom en stom behalve dat iemand hélemaal zélluf met technische oplossingen komt........ en wagenbouwers, ja héej, dáár was ze zelf wel opgekomen natuurlijk......... _-:( Dat Andries écht misschien wel zou kunnen bijdragen aan een oplossing, achja, dat weten wij wel, maar dat weet TS niet en dat wíl ze ook niet weten............

:= tsja...........

minipaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 19:11

Biancacoo, dit is geen dom idee en de rest óók niet, maar ook al eens voorbij gekomen! Navraag daarvoor leverde het antwoord op dat die constructie niet sterk genoeg is voor 3 paardjes. Maar bedankt voor je reactie:)
Laureas, leuke foto, dat is wat ik wil! !! En heel graag haar e-mail adres : deze dame kan me vast verder helpen :)

Overigens voor degenen die boos zijn: Andries zit voor mij een beetje ver weg, ik heb netjes bedankt voor het meedenken en gezegd dat als ik dichtbij niets vind ik zeker aan hem zal denken, maar vooralsnog wil ik graag een tekening, ook om de kosten niet te gek te laten worden, ik ben niet rijk!

Ik stel meedenken echt wel op prijs maar wilde wat concreter zijn zodat iedereen begrijpt wat ik bedoel :)
Laatst bijgewerkt door minipaardjes op 23-10-13 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:26

Heb even haar site opgezocht, zo kan je met haar wel contact maken, je mag haar altijd mijn groetjes doen als je haar moest contacteren. ;)
http://www.ehruitegem.be/

minipaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 19:33

SUPERBLIJ ,

Laureas,

bedankt, bedankt, bedankt, ga deze dame vragen hoe zij het doet :)

Heb je site bekeken: wat een prachtige paardjes heb je (gefokt) beeldschoon

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:58

Graag gedaan Minipaardjes en bedankt voor het compliment, erg lief van je. :)

Succes met je span! +:)+

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:59

minipaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:57

Hoi Bora, daar zitten idd mooie foto's van driespannen bij! Ook die Belgen schitterend

minipaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 15:52

Is er iemand die in de buurt woont die mee wil op mijn wagen, of als je ook een aanspanning hebt afwisselend met elkaar wil gaan rijden, of misschien kunnen we
dan ook met 2 aanspanningen op pad?

minipaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 00:21

]Hallo allemaal, wil jullie laten weten dat ik voldoende gegevens heb gekregen, van Carina en nog iemand anders (niet via bokt) en dat de voorziening nu gemaakt wordt. Heel erg bedankt bedankt bedankt voor jullie reacties :)

minipaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 00:27

Laureas, nogmaals bedankt voor je bemiddeling, Carina heeft me goed op weg geholpen. :) :#

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:29

+:)+ Top, ben blij voor jou! Ik verwacht wel een foto als het allemaal gelukt is! Veel succes ermee. :D

minipaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 01:02

Zal nog wel even duren Laureas, er moet eerst van alles besteld worden en het weer wordt niet beter jammer genoeg. Het moet niet té koud zijn want ze lopen hier 24/7 buiten op een paddockparadise. Er is een stal en een open schuilstal, waar ze in kunnen als ze willen, maar daar gaan ze maar af en toe, hooguit een half uurtje, in, ze staan liever buiten. Staldeur dicht doen is geen optie, ze breken de tent af, zo klein als ze zijn. Maar zodra ik ze ingespannen heb maak en plaats ik foto, tuurlijk!!