Ik wil beginnen met lange lijnen maar dit is zowel nieuw voor de pony als mij

Wat heb je allemaal nodig en hoe kan je het beste beginnen?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
loveottje schreef:Ik doe het al een tijdje met Brownie. Maar iedereen onderschat het het is zeer moeilijk geloof me !! Je hebt een zweep en een longeerlijn nodig en het best nog een cap als je niet dood wil zijnHet beste kan je gewoon beginnen met 1 iemand die naast je pony loopt en jij erachter met de longeerlijn en laten lopen en stoppen op commando en dan draaien als dat goed gaat begin je met draven enzo verder
hoop dat ik je geholpen heb
banketstaaf schreef:loveottje schreef:Ik doe het al een tijdje met Brownie. Maar iedereen onderschat het het is zeer moeilijk geloof me !! Je hebt een zweep en een longeerlijn nodig en het best nog een cap als je niet dood wil zijnHet beste kan je gewoon beginnen met 1 iemand die naast je pony loopt en jij erachter met de longeerlijn en laten lopen en stoppen op commando en dan draaien als dat goed gaat begin je met draven enzo verder
hoop dat ik je geholpen heb
ja je hebt me al een heel stuk verder geholpengebruik jij een longeersingel?
_Nancy schreef:Ik heb laatst met mijn 2,5 jarige geoefend aan de lange lijnen.
Ik ben er ook niet bekend mee en zij dus ook niet.
Heb een stalgenoot gevraagd om mij even 'les' te geven en nu gaat het goed!
Wel met longeersingel, veel makkelijker
En lijnen met katrollen vind ik ook fijner.
Ik loop er momenteel achter.
Het is helemaal niet moeilijk vind ikIk heb geen zweep nodig en ook zeker geen cap want ik loop op veilige afstand en het is ook niet zo dat je kunt vallen ofzo
Dus tip; vraag even een stalgenoot of vriendin die er al bekend mee is om hulp, dat is zoveel makkelijker dan zelf gaan hannessen..
_Nancy schreef:Ik heb laatst met mijn 2,5 jarige geoefend aan de lange lijnen.
Ik ben er ook niet bekend mee en zij dus ook niet.
Heb een stalgenoot gevraagd om mij even 'les' te geven en nu gaat het goed!
Wel met longeersingel, veel makkelijker
En lijnen met katrollen vind ik ook fijner.
Ik loop er momenteel achter.
Het is helemaal niet moeilijk vind ikIk heb geen zweep nodig en ook zeker geen cap want ik loop op veilige afstand en het is ook niet zo dat je kunt vallen ofzo
Dus tip; vraag even een stalgenoot of vriendin die er al bekend mee is om hulp, dat is zoveel makkelijker dan zelf gaan hannessen..